همشهری آنلاین: رییس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های عراق گفت: امسال ۱۰۰۰ روحانی به موکب‌های عراق اعزام می‌شوند که ۲۰۰ نفر عرب‌زبان و ۸۰۰ نفر فارسی‌زبان هستند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام سید حمید حسینی در جلسه ستاد هماهنگی اربعین، عنوان کرد: حضور مردم ایران در عراق یکی از برکات مهمی بود که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

رییس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های عراق افزود: سال گذشته ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار ایرانی در پیاده‌روی اربعین حضور یافتند و پیش‌بینی می‌شود ۴ میلیون نفر نیز امسال از ایران عازم شوند که در این باره مشارکت ایران در برپایی موکب‌های پذیرایی امری مهم است.

وي اظهار کرد: در ستاد اربعین ۱۱ کمیسیون تخصصی تشکیل شده که ۲ کمیسیون را فرهنگی تشکیل می‌دهد. در این باره نیز جلسات زیادی تشکیل شده تا بهترین شرایط را در تامین امکانات جهت حضور زائران فراهم کنیم.

حجت‌الاسلام حسینی بیان کرد: هم‌چنین ۳ هزار خانه در عراق در جهت خدمت به زائران شناسایی شده که می‌تواند پذیرای زائران باشد.

وی با تاکید بر جایگاه رسانه در نمایش حضور زائران در اربعین حسینی خاطرنشان کرد: بیش از ۸۰ شبکه در اختیار کشور عراق است که می‌توان با پوشش قرار دادن برنامه‌های مختلف ظرفیت خوبی را ایجاد کرد و حتی با حضور خبرنگاران عراقی در قم و یا خبرنگاران ایرانی در عراق برنامه‌های خوبی را به نمایش گذاشت.

معاون حشد الشعبی عراق بیان کرد: برخی تصور می‌کنند پیاده‌روی در عراق تنها ۸۰ کیلومتر است، در حالی که از مسیرهای مختلف ۱۰۰۰ کیلومتر می‌شود که اگر زائران مسیرهای دیگر را انتخاب کنند می‌توانند مردم عراق را با فرهنگ دینی خود آشنا کنند.

حسینی با اشاره به تشویق موکب‌های عراقی گفت: ۱۱ گروه در جهت تشویق موکب‌های عراق از ایران حضور پیدا می‌کنند که ۸ گروه از بیت رهبری هستند از طرفی نیز ۷۲ موکب عراقی نیز به ایران در یک سال گذشته اعزام شده‌اند.

وی تصریح کرد: مکان‌یابی‌های لازم برای استقرار موکب‌ها نیز انجام شده که ۴۰ هزار متر زمین در این باره جانمایی شده است.

رییس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های عراق اظهار کرد: هم‌چنین ۱۷ پرچم ۵۰ متری با اسامی اهل بیت (ع) و علم ۱۳۵ متری در مسیر مستقر می‌شود که می‌تواند از نشانه‌های خوبی در جهت حرکت زائران در مسیر به شمار رود.

وي گفت: امسال در کربلا بیش از ۴۰ برنامه از شبکه‌های تلویزیونی ایران به طور زنده پخش خواهد شد.

حسینی در پایان گفت: امسال ۱۰۰۰ روحانی از سوی اوقاف در موکب‌ها مستقر است که ۲۰۰ نفر آن‌ها عرب‌زبان و ۸۰۰ نفر فارسی زبان هستند هم‌چنین حج و زیارت نیز امکاناتی را در اختیار زائران قرار داده است.

کد خبر 349559

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha