شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶
۰ نفر

با پایان دهه اول محرم و در آستانه ورود به دومین‌ماه فصل پاییز، تقریبا برنامه اجرایی تمام تماشاخانه‌های تهران نونوارشده و به لطف حضور چهره‌های سرشناس، بازار تئاتر داغ‌تر از گذشته به‌نظر می‌رسد.

تئاتر شهر

در روزهايي كه سالن‌هاي تاريك سينما به رونق گذشته نيست، تالارهاي نمايشي مي‌توانند ميزبان علاقه‌مندان تئاتر در شب‌هاي خنك پاييز باشند.به گزارش همشهري، مجموعه تئاتر شهر اجراي 2 نمايش «سردار» نادر برهاني‌مرند و «درباره تصويرت از من تجديدنظر كن» آروند دشت‌آراي را همچنان در تالار اصلي و چهارسو روي صحنه دارد و از امروز «آخرين انار دنيا» به كارگرداني ابراهيم پشت‌كوهي ساعت 19:30در سايه اجرا مي‌شود. از 29مهر هم «طپانچه خانم» به كارگرداني سيدشهاب‌الدين حسيني جايگزين نمايش دشت‌آراي در چهارسو خواهد شد.

مركز مطالعات اجرايي قشقايي هم 3 اجرا دارد؛ «بريدگي» رضا شاه‌بداغي و «زمستان» باقر سروش از 25مهر تا 11آبان در اين سالن روي صحنه مي‌روند و «گوربه‌گور» حميد مرادويسي ديگر نمايشي است كه ساعت 20:30اجرا مي‌شود. «آنكه گفت آري آنكه گفت نه» به كارگرداني مجيد رحمتي هم ساعت 18با حضور كودكان كار در پلاتو روي صحنه مي‌رود.

  • مي‌سي‌سي‌پي در وحدت

همايون غني‌زاده بعد از اجراي موفق «كاليگولا» كه با فروش بالاي يك ميليارد تومان تكاني به گيشه تئاتر داده بود، اين بار «مي‌سي‌سي‌پي نشسته مي‌ميرد» را از امروز در تالار وحدت روي صحنه مي‌برد. ويشكا آسايش، سجاد افشاريان، بابك حميديان، همايون غني‌زاده، سيامك صفري و داريوش موفق بازيگران اين نمايش هستند كه در تيزرهاي آن ماني حقيقي حضور دارد.

مي‌سي‌سي‌پي تا 20آبان هر روز ساعت 19:30اجرا مي‌شود.

«پنج ثانيه برف» مرتضي ميرمنتظمي از امروز در همسايگي تالار وحدت يعني تالار حافظ اجراي خود را آغاز مي‌كند. علاوه بر‌ رويا تيموريان كه بازگشتي دوباره به عرصه تئاتر خواهد داشت، فرشته صدرعرفايي و آزاده صمدي 2بازيگر ديگر اين نمايش هستند؛ همچنين عباس جمالي كه نويسنده نمايشنامه ‌است، به عنوان تنها بازيگر مرد در آن حضور دارد.

  • زندگي اشقياخوان در سنگلج

تماشاخانه قديمي سنگلج از امروز «خسوف» به كارگرداني شقايق فتحي و ابوالفضل حاجعلي‌خاني را روي صحنه دارد؛ نمايشي از داستان زندگي يك تعزيه‌خوان كه ساعت 19اجرا مي‌شود. در تالار اصلي مولوي علاوه بر «آخرين سفر» مريم منصوري كه اجراي آن از 27مهر آغاز مي‌شود، علي‌اكبر عليزاد «زبان كوهستاني/ايمان به‌خود» را تا 14آبان ساعت 20:30روي صحنه مي‌برد. اجراي «خواب زمستاني» ليلي عاج تا پايان مهر در سالن كوچك مولوي ادامه دارد و تالار هنر ساعت 17:45ميزبان «شب اسرارآميز» عبد آتشاني است.

«فاوست++» ميلاد اكبرنژاد هم از امروز ساعت 20:30در سالن ناظرزاده ايرانشهر با بازي كورش سليماني، وحيد آقاپور و... اجرا مي‌شود. كيومرث مرادي «افسانه معبد سوخته» را تا 13آبان در سالن سمندريان با بازي پانته‌آ بهرام، حميدرضا آذرنگ و مهدي پاكدل هر روز ساعت 20:30روي صحنه دارد. «حكومت نظامي» تينو صالحي هم در تالار سمندريان اجرا مي‌شود.

  • بازار داغ خصوصي‌ها

تماشاخانه سرو تا 8آبان ميزبان «قرارمان فصل خرما» به كارگرداني رضا رمضاني است كه ساعت 20 اجرا مي‌شود. «همه‌‌چيز مي‌گذرد، تو نمي‌گذري» وحيد نفر هر روز ساعت 19:30در سالن انتظامي خانه هنرمندان روي صحنه مي‌رود و سيما تيرانداز «نيازمندي‌ها» را در 5اپيزود از 21آبان در سالن كنش معاصر اجرا مي‌كند. اين سالن از 28مهر ميزبان «موسيو ابراهيم» عليرضا كوشك‌جلالي با بازي رضا مولايي و اشكان خطيبي است.

نمايش 60دقيقه‌اي «ويراني» به كارگرداني افشين حسن‌زاده و بازي نگار عابدي و فريبا كامران هم تا 21آبان در تئاتر باران ادامه مي‌يابد. اجراي «مرگ هوتن» بهزاد آقاجمالي با بازي ستاره پسياني و سحر دولتشاهي در تماشاخانه پاليز آغاز شده و محمد يعقوبي و همسرش آيدا كيخايي «مرد بالشي» را به تئاتر باران آورده‌اند. اين نمايش ساعت 21اجرا مي‌شود و حسن معجوني و باران كوثري طراحان صحنه و لباس آن هستند.

کد خبر 349419

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha