شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۴
۰ نفر

همشهری دو - حجت‌الاسلام مجتبی علی‌نژاد: گاهی چقدر مرور صفحات تاریخ جانکاه می‌گردد؛ صفحاتی که با نگاهی به آن می‌شود فهمید همواره آنان که تاریک‌ترین صفحات تاریخ را رقم می‌زنند می‌توانستند با چراغ عقل صفحه‌ای روشن را رقم بزنند.

فضای مجازی

تلخ است وقتي مي‌بينيم معاويه به مردم اعلام مي‌كند نمازجمعه را چهارشنبه خواهيم خواند و كسي اعتراضي نمي‌كند و به اميرالمؤمنين(ع) نامه مي‌نويسد كه «من با 400 هزار نفر كه نمازجمعه را به امر من چهارشنبه مي‌خوانند به جنگ تو خواهم آمد!» آري هيچ‌گاه شياطين و مستكبران عالم پياده نظامي بهتر از مردم جاهل نخواهند يافت و اين افرادند كه موجب سرافكندگي بشريت مي‌گردند. براي همين است كه در تمام اديان الهي به‌ويژه دين مبين اسلام براي تفكر جايگاهي بسيار رفيع و حتي بالاتر از عبادت بيان كرده‌اند.به راستي اگر كسي تفكر را در زندگي خود به حاشيه ببرد متحمل خساراتي بسيار مي‌شود.

در ترازوي حساب، وزن عمل بدون فكر بسيار اندك است. دوستي داشتم كه در فضاي مجازي شديدا فعال بود، به دفعات مي‌ديدم مطالبي كه مي‌فرستد با هم تناقض دارد؛‌مطلبي در مدح ‌ائمه‌اطهار، مطلبي در نفي هرآنچه غيراز فرهنگ ايراني است!! مطلبي در لزوم حفظ سنت و مطلبي در ضرورت گذر به مدرنيته!! يكي به نفع اين جناح ديگري به نفع آن جناح ! يك‌بار گفتم بالاخره نفهميدم به چه صراطي مستقيمي؟ گفت من در 29 گروه عضو هستم و فقط مطالب را از گروه‌هاي مختلف انتقال مي‌دهم !

بهتر نيست در فضاي مجازي روي مطالبي كه انتقال مي‌دهيم بيشتر فكر كنيم و بي‌درنگ هر مطلبي را كه خوش‌مان آمد، منتشر نكنيم؟ آيا اينكه فيلمي را از جنايات داعش دست به‌دست كنيم، بازي كردن در زمين دشمن نيست؟ مگر هدف داعش غيراين است كه با ساخت چنين كليپ‌هايي رعب و وحشت از قدرت پوشالي خود را در دل مردم بيندازد؟ پس چرا ما با انتشار اين فيلم‌ها، درست كاري را انجام مي‌دهيم كه آنها مي‌خواهند؟ آيا اصلا فكر مي‌كنيم اين شايعاتي كه راجع به هر كسي بدون تحقيق پخش مي‌شود، ممكن است صحت نداشته باشد؟ تا كي بايد شاهد انتشار پيام‌هايي باشيم كه نوشته است، براي 8 نفر ارسال كن، اگر نفرستي بلايي به سرت خواهد آمد؟! تا به كي بايد خود را به قافله 400هزار نفري معاويه پيوند بزنيم؟! بياييم با اندكي تفكر قبل از كارهايمان نماينده شايسته‌اي براي مكتبي باشيم كه دستور به تفكر در راس تعاليم آن مي‌درخشد.

کد خبر 349321

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha