همشهری آنلاین: بریتانیا گزارشی تحت عنوان "گزارش ۶ ماهه مساله هنگ کنگ" به چاپ رسانده که سخنگوی وزارت خارجه چین در قبال آن واکنش نشان داد.

سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام كرد امور هنگ کنگ بخشی از امور داخلی چین است و کشور خارجی حق دخالت در آن ندارد. چین از انگلستان می‌خواهد محتاطانه عمل کرده و دست از دخالت در امور هنگ کنگ بردارد.

به گزارشرادیو بین‌المللی چین، گنگ شوان، سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی اظهار داشت: دولت انگلستان با چاپ گزارشی به نام "گزارش شش ماهه مساله هنگ کنگ" نسبت به امور این منطقه نظرات نامناسب ابراز کرده که این اقدام مورد مخالفت قاطعانه چین قرار دارد و چین انتقادات بی اساس در این گزارش را قبول نخواهد کرد. پس از بازگشت منطقه هنگ کنگ به خاک اصلی چین، سیاست "یک کشور دو نظام" به دستاوردهای چشمگیر مورد تایید سراسر جهان رسیده و دولت مرکزی چین با اجرای همه جانبه راهبرد خودمختار عالی‌رتبه از کار دولت منطقه ویژه هنگ کنگ و رییس اجرایی این منطقه پشتیبانی می‌کند تا هنگ کنگ صلح و شکوفایی خود را حفظ کرده و مردم این منطقه از حقوق و آزادی کامل بهره مند شوند. چین در رعایت سیاست "یک کشور دو نظام" عزم راسخ و اطمینان کامل دارد.

کد خبر 349229

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha