همشهری آنلاین: مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران از فعالیت تبلیغی ۲ هزار و ۳۳۴ مبلغ و مبلغه دینی در دهه اول محرم الحرام خبر داد.

حجت‌الاسلام نصیر نیک‌نژاد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام نصیر نیک‌نژاد، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی تهران، با تسلیت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی به تمامی عزادارن و عاشقان ابا عبدالله الحسین(ع)، گفت: 2 هزار و 334 مبلغ و مبلغه دینی همزمان با دهه اول محرم در استان تهران فعالیت تبلیغی و جلسات سخنرانی دارند.

وی افزود: 2 هزار و 90 نفر از مبلغین بومی و ۲۴۴ نفر نیز اعزامی دفتر تبلیغات اسلامی قم به مراکز مختلف اعزام شدند و ۳۹۰ نفر از این افراد را بانوان ملغه تشکیل دادند.

این مسئول فرهنگی، خاطرنشان کرد: به طور میانگین هر یک از مبلغین اعزامی ۲۰ تا ۲۵ جلسه با موضوعاتی نظیر تبیین فلسفه عاشورا و دستاوردهای آن، اهداف و پیامدهای قیام امام حسین (ع)،‌ امر به معروف و نهی از منکر، راه‌های زنده نگهداشتن نهضت حسینی، نقش و جایگاه مردم در اقامه مراسم سوگواری ائمه اطهار به خصوص حضرت سید الشهداء (ع) برگزار خواهند کرد.

وی افزود: علاوه بر سخنرانی، پاسخگویی به سؤالات و شبهات مخاطبین، برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی، دینی، بازرسی از هیئات مذهبی، ارائه توصیه‌های لازم به مسئولین هیئت‌ها مبنی بر رعایت حقوق شهروندی، اخلاق اسلامی، عفاف و حجاب و پرهیز از خرافات از فعالیت‌های این ایام است.

حجت‌الاسلام نیک‌نژاد در پایان گفت: بر اساس ارزیابی‌ها، تاکنون استقبال هیئات مذهبی از دعوت مبلغین و روحانیون برای سخنرانی و خطابه بسیار خوب بوده و هیئت‌های شاخص، محوری، دانش‌آموزی از ظرفیت شبکه تبلیغی در برنامه‌های خود بهره برده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران همچنین با اعلام اینکه در دهه اول محرم، هزار بازرس بر عملکرد هیئات مذهبی نظارت خواهند کرد، گفت: این ارزیابی‌ها در راستای ایجاد زمینه لازم در برگزاری هر چه با شکوه‌تر مراسم سوگواری حضرت سید الشهداء(ع) و یاران باوفایش صورت می‌گیرد.

وی، خاطر نشان کرد: در استان تهران ۱۹ هزار هیئت مذهبی اعم از موردی، مستمر، دانش‌آموزی و حسینیه مجوز فعالیت دارند و به مناسبت دهه‌های اول، دوم و سوم محرم اقامه عزا می‌کنند و لازم است طرح نظارت و ارزیابی از عملکرد آنان به نحو احسن با مشارکت شورای هیئات مذهبی تا پایان مراسم صورت گیرد.

کد خبر 349147

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha