همشهری آنلاین: فرمانده ناجا و وزیر راه طی مراسمی از سامانه «سپهتن» رونمایی و پاسگاه پلیس‌راه شریف آباد ورامین را افتتاح کردند.

جاده

به گزارش ایسنا، شنبه 17 مهر در مراسمی که با حضور سردا حسین اشتری فرمانده ناجا، عباس آخوندی، وزیر راه، سردار تقی مهری، رئیس پلیس راهور ناجا و ... برگزار شد، از سامانه پایش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل جاده ای که به «سپهتن» مشهور است، رونمایی شد.

این سامانه درون خودرو نصب شده و از طریق ارتباط GSM و GPRS سیمکارت تلفن همراه به طور آنلاین سرعت، مشخصات گواهینامه راننده و ... را به مرکز ارسال می‌کند.

در این سامانه برای اتوبوس‌ها دستگاه ارتباطی به نام "DSRC" نصب شده است که می‌تواند به مجرد نزدیک شدن به پاسگاه‌ها نسبت به سنجش اطلاعات اقدام کرده و عملکرد وسیله نقلیه در پاسگاه مورد بررسی قرار گیرد.

با توجه به وجود بیش از 440 هزار دستگاه خودروی فعال در ناوگان‌ مسافربری و باری جاده‌ای، وجود بیش از 600 هزار راننده حرفه‌ای فعال در این حوزه و همچنین جابه جایی سالانه 500 میلیون تن کالا و 300 میلیون مسافر بهره‌برداری از چنین سامانه‌ای ضروری به نظر می‌رسید.

همچنین در ادامه این مراسم پاسگاه پلیس راه شریف آباد که در کریدور زیارتی تهران - مشهد ، قرار گرفته افتتاح شد. این پاسگاه اولین پاسگاه پلیس راه در کشور است که به صورت پیش ساخته در زمینی به مساحت 3 هزار متر مربع و بنای 600 متر مربع ساخته شده است و در آن امکاناتی همچون باسکول محورکش یک دستگاه، برج نور دو دستگاه ، مرکز نظارت تصویری، کارواش و ... قرار دارد.

کد خبر 348903

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha