همشهری‌آنلاین: نتایج نسبتا نهایی شمارش آراء انتخابات پارلمانی مراکش حاکی از پیشتازی حزب اسلامی "عدالت و توسعه" با کسب ۹۹ کرسی از مجموع ۳۹۵ کرسی است.

محمد حصاد، وزیر کشور مراکش بامداد امروز شنبه 17 مهر اعلام کرد که حزب اسلامی "عدالت و توسعه" موفق شده با به دست آوردن 99 کرسی و اکثریت آراء در انتخابات پارلمانی پیشگام شود.

حصاد در کنفرانس مطبوعاتی در مقر وزارت کشور در ربات اعلام کرد که پس از شمارش بیش از 90 درصد آراء صندوق‌های رای‌گیری مشخص شد که حزب عدالت و توسعه در صدر سایر احزاب قرار دارد و پس از آن حزب "اصاله و معاصره" با 80 کرسی از 395 کرسی پارلمان در جایگاه دوم قرار گیرد. وزارت کشور مراکش(مغرب) همچنین مشارکت در انتخابات پارلمانی را 43 درصد اعلام کرد.

این دومین انتخابات پارلمانی مغرب از زمان اصلاحات قانون اساسی این کشور در پنج سال گذشته است.

به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره، وزارت کشور مراکش عصر جمعه اعلام کرد که انتخابات در شرایطی عادی برگزار شد و برخی شکایت‌ها را درباره نقض روند عملیات انتخابات شفاف دریافت کرده که بیشتر آنها اثبات شده نیست و تحقیقات درباره برخی از شکایت‌ها نیز ادامه دارد.

عبدالاله بنکیران، دبیرکل حزب عدالت و توسعه و نخست وزیر مراکش اعلام کرد که در صورت عدم موفقیت حزبش در دستیابی به جایگاه اول در انتخابات پارلمانی از سیاست کنار می‌کشد.

او در گفت وگو با خبرگزاری آلمان اعلام کرد که دوره زندگی سیاسی‌اش به پایان خود نرسیده است.

در انتخابات مراکش حدود ششش هزار و 990 نامزد از احزاب سیاسی مختلف و چهره‌های مستقل برای کسب 395 کرسی در مجلس نمایندگان، یکی از بخش‌های پارلمان مراکش رقابت كردند.

کد خبر 348885

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha