پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۸۶ - ۰۷:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاه قلم زنی های «ساعی آریان» که ریشه‌های ایرانی عرفانی دارد در نگارخانه شماره دو فرهنگسرای نیاوران دایر می‌شود.

این نمایشگاه در دو بخش مولانا و ایران باستان برپا می‌شود. 45  اثر این نمایشگاه در قالب تابلوهای برجسته و نیز آثار حجم «فرازهایی از دیدار مولانا و شمس»، «سماع مولانا در بازار مسگران»، «مرغ باغ ملکوت»، «حضرت آدم»، «آیین میترا»، «هخامنشیان»، هنرهای اسلامی و آثار مدرن را بر لوح های مسی و برنزی به تصویر کشیده اند.

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران همگی این آثار قلم زنی کهن ایرانی هستند و از هیچ تکنولوژی درآنها استفاده یی نشده و تکنیک های کهن قلم زنی« قدیمی ترین، ماندنی ترین و مشکل ترین» نیز در آنها رعایت شده است.

«ساعی آریان» که بخشی از 50 سال کار قلم زنی خود را همزمان با «همایش شبی با مولوی» سازمان ملل متحدد به فرهنگسرای نیاوران می آورد در سال 1993 در سازمان ملل و دانشگاه کلمبیا آمریکا، در سال 1992 در یونسکو و دهها نمایشگاه گروهی و انفرادی دیگر در داخل و خارج کشور برپا نموده است.

این نمایشگاه تا هشتم آبان 86 در نگارخانه شماره دو فرهنگسرای نیاوران دایر خواهد بود و علاقه مندان می توانند هرروز از ساعت 10 تا 19 از آن دیدن کنند.

کد خبر 34884

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز