مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹
۰ نفر

انتقادات از نحوه اجرای طرح تحول سلامت، هر روز بیشتر می‌شود و رئیس کمیسیون بهداشت مجلس می‌گوید که این کمیسیون به‌منظور نظارت بر فعالیت‌های حوزه سلامت کشور، کمیته‌هایی را تشکیل می‌دهد.

سلامت

به گزارش همشهري، علي نوبخت حقيقي رئيس كميسيون بهداشت كه گمان مي‌رفت به واسطه رابطه فاميلي با محمدباقر نوبخت سخنگوي دولت، در صف حاميان طرح تحول قرار بگيرد، رويه‌اي خلاف انتظار اوليه در پيش گرفته و به يكي از منتقدان طرح تحول سلامت تبديل شده است.

علي نوبخت كه پيش از اين بارها نسبت به دريافتي بالاي پزشكان واكنش نشان داده و پيشنهاد اخذ ماليات ۷۰ درصدي از پزشكان با درآمد نجومي را داده بود، حالا نسبت به وضعيت نظارت بر رفتار پزشكان نيز انتقاداتي را مطرح كرده است. وي در گفت‌وگو با خبرگزاري خانه ملت گفت: بدون شك نظارت بر چگونگي اجراي طرح تحول سلامت در مراكز دولتي و خصوصي امري بديهي است كه مجلس نيز به‌دنبال سازوكاري براي گسترش اين بعد نظارتي است.

وي با بيان اينكه نظارت بر عملكرد پزشكان در حوزه سلامت از طريق انجمن‌هاي علمي، سازمان نظام پزشكي، وزارت بهداشت و كميسيون بهداشت در حال اجراست، افزود: به‌طور شايسته در حوزه نظارت اقدامات اساسي صورت نگرفته و بايد گروه‌هاي تخصصي ايرادات وارده در حوزه سلامت و تخلفات صورت گرفته را مورد بررسي قرار داده و در نهايت اين ايرادات را به قوه قضاييه گزارش دهند؛ بدون شك بشر جايزالخطاست و ممكن است تخلفاتي نيز در حوزه سلامت رخ دهد و لازم است اگر چنين تخلفاتي به اثبات برسد با اشد مجازات برخورد قاطعي با آنها صورت گيرد.

کد خبر 348811

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha