چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵
۰ نفر

بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی با رشد ۴۰ هزار میلیارد تومانی طی ۳سال گذشته به مبلغ هنگفت ۱۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش همشهري، سيدتقي نوربخش در گفت‌وگو با خبرگزاري دولتي ايرنا گفت كه اكنون بدهي‌هاي دولت به سازمان تأمين اجتماعي 110هزار ميليارد تومان است؛ اين در حالي است كه مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي بهمن‌ماه سال93 گفته بود كه دولت گذشته ۷۰هزار ميليارد تومان به اين سازمان بدهكار است.

بنابراين با استناد به اين 2آمار ارائه شده توسط نوربخش در سال‌هاي‌93و 95 و همچنين يك جمع و تفريق ساده معلوم مي‌شود كه دولت در كمتر از 3سال گذشته، رقمي در حدود 40هزار ميليارد تومان بدهي جديد به سازمان تأمين اجتماعي ايجاد كرده است.

  • تهاتر 4600ميليارد توماني دولت و تأمين اجتماعي

افزايش بدهي دولت به تأمين اجتماعي ‌در حالي صورت گرفته كه نوربخش گفته: دولت در حدود15 هزار ميليارد تومان از بدهي خود را پرداخت كرده است.او به خبرگزاري ايرنا گفته كه دولت اطلاع‌رساني در زمينه پرداخت بدهي خود انجام نمي‌دهد.
نوربخش در بخش ديگري از گفت‌وگوي خود، با اشاره به تهاتر 4هزار و 600ميليارد توماني دولت و تأمين اجتماعي در 2هفته پيش گفته كه اين اقدام به‌صورت ويژه جاي تقدير و تشكر دارد.

نوربخش در بخش ديگري از اين گفت‌وگو نيز با اشاره به نامه‌نگاري روز سه‌شنبه دولت و تأمين اجتماعي گفت: نامه‌اي از سوي دولت به سازمان تأمين اجتماعي نوشته شد كه قرار است مبلغي حدود 6تا 7هزار ميليارد تومان از اين بدهي به سازمان تأمين اجتماعي داده شود.

  • تسويه بدهي تأمين اجتماعي تا پايان برنامه ششم

مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي همچنين گفته كه قرار است در طول برنامه ششم توسعه در قالب تبصره‌اي طلب سازمان تأمين اجتماعي از دولت پرداخت شود. نوربخش با بيان اينكه در قالب بودجه سال96 بخشي از اين بدهي از سوي دولت پرداخت مي‌شود، ادامه داد: البته كل طلب سازمان تأمين اجتماعي از دولت در طول 5سال برنامه ششم پرداخت خواهد شد.

  • بدهي 8هزار ميلياردي و كسري 11هزار ميلياردي

تكاپوي تأمين اجتماعي و دولت براي تسويه بدهي‌ها در حالي صورت مي‌گيرد كه بيمه سلامت ايرانيان نيز وضعيتي مشابه دارد.
شهريور‌ماه گذشته، با اصرار وزارت بهداشت و تصويب مجلس، اصلاحيه‌اي بر بودجه سال 95كشور زده شد و به موجب آن قرار شد از محل فروش اوراق مشاركت، بدهي 8هزار ميلياردي سازمان بيمه سلامت به وزارت بهداشت جبران شود. حال برخي از كارشناسان از نگراني براي ايجاد 11هزار ميليارد تومان بدهي مازاد تا پايان سال خبر مي‌دهند.

کد خبر 348731

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha