همشهری آنلاین: رئیس مرکز آمار ایران می‌گوید تا ساعت ۶ صبح امروز چهارشنبه یک میلیون و ۵۸۹ هزار خانوار ایرانی در سرشماری الکترونیکی سال ۱۳۹۵ شرکت کردند.

به گزارش ايسنا، امید علی پارسا در اين باره اظهار کرد: بر اساس آخرین اطلاعاتی که از نتایج سرشماری تا ساعت شش صبح امروز چهارشنبه به دست ما رسیده است، تاکنون یک میلیون و ۵۸۹ هزار خانوار ایرانی معادل پنج میلیون و ۳۴۶ هزار نفر در سرشماری الکترونیکی سال جاری شرکت کردند.

وی افزود: این میزان ۶.۲۶ درصد کل خانوار ایرانی را تشکیل می‌دهند و این وضعیت نشان‌دهنده این است که نسبت به پیش‌بینی‌های انجام شده عقب‌تر هستیم.

پارسا اظهار کرد: البته وضعیت امروز نسبت به دیروز بهتر است، همچنان که آمارها نشان می‌دهد امروز میزان مشارکت مردم نسبت به روز گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است.

رئیس مرکز آمار ایران همچنین درباره‌ نحوه‌ مشترک استان‌ها در سرشماری سال ۱۳۹۵، اظهار کرد: طبق اطلاعات موجود استان‌های سمنان و بوشهر همچنان در صدر جدول هستند و پیش‌بینی که برایشان انجام شده بود مشارکت بالایی در سرشماری الکترونیکی داشتند. رتبه‌های بعدی متعلق به خراسان جنوبی، یزد، کردستان و آذربایجان شرقی است و از سوی دیگر نیز استان‌هایی که کمترین مشارکت را داشته‌اند شامل همدان، خوزستان، لرستان، قزوین، آذربایجان غربی، کهکیلویه و بویراحمد و اردبیل می‌شود.

به گفته وی تهران نیز رتبه بیستم خود را حفظ کرده است، گرچه از میزان کل خانواری که در سرشماری ۱۳۹۵ به صورت الکترونیکی شرکت کرده‌اند ۲۶۴ هزار خانوار تهرانی قرار دارند، ولی با توجه به ضریب نفوذ اینترنت انتظار بیشتری داشته‌ایم که تاکنون محقق نشده است.

کد خبر 348627

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha