رئیس کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار، تمام ابزارهای سرمایه‌گذاری دربازارسرمایه را شرعی دانست و تأکید کرد: سازمان بورس تا زمانی که تأیید نهایی را از کمیته فقهی دریافت نکرده باشد اقدام به استفاده از این ابزار نمی‌کند.

غلامرضا مصباحي‌مقدم گفت: از آنجا كه حلال و حرام بودن درآمد براي مردم بسيار مهم است، سرمايه‌گذاران مي‌توانند با اطمينان خاطر كامل در بورس سرمايه‌گذاري و درخصوص خريد و فروش سهام اقدام كنند. او با بيان اينكه سود عايدي بازار سرمايه دقيقا ناشي از فعاليت‌هاي واقعي اقتصادي است، افزود: ارزش سهام كه در بازار افزايش يا كاهش پيدا مي‌كند تحت‌تأثير شرايط بازار است و اين يك واقعيت است.

مصباحي‌مقدم گفت: ماهيت بازار سرمايه ماهيتي است كه تا حدود زيادي اقتضاي رعايت ملاحظات شرعي را دارد؛ از طرفي اساس تشكيل بازار سرمايه استفاده از سهام شركت‌هاست و وجود سهام شركت‌ها نيز به اين معناست كه شركت‌هاي پذيرفته شده در بورس، فعاليت‌هاي توليدي دارند.

اين نماينده سابق مجلس ادامه داد: مردمي كه خريدار سهام هستند صاحب حصه‌اي از سهام شركت‌هاي توليدي هستند و اين ماهيت، هم ريسك‌پذيري را اقتضا مي‌كند و هم اينكه نشان مي‌دهد سود حاصله، تابع فعاليت‌هاي واقعي بازارهاي كالا و خدمات است. او با بيان اينكه الان دهمين سالي است كه كميته فقهي بورس فعال شده، افزود: سازمان بورس مقيد است همه ابزارهايي را كه به‌كار مي‌گيرد، قبل از هر چيز در كميته فقهي با حضور كارشناساني از فقها، اقتصاددانان، حقوقدانان و كارشناسان مالي مورد بحث و بررسي چند جانبه قرار دهد.

کد خبر 348554

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha