مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۶:۰۷
۰ نفر

گروه شهری: جزئیات ساماندهی میادین ونک، ولیعصر، انقلاب، راه‌آهن و هفت‌تیر توسط سازمان زیباسازی شهر تهران اعلام شد.

  به گزارش خبرنگار همشهری در راستای طرح ساماندهی 30 میدان بزرگ شهر، طرح مطالعاتی میادین ونک، ولیعصر، انقلاب، راه‌آهن و هفت‌تیر در دست اقدام است.

 ملاصالحی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اعلام این خبر افزود: تهیه طرح مطالعاتی چند میدان مهم شهر که در اولویت ساماندهی بودند، هم‌اکنون مراحل متفاوتی را می‌گذراند.

بر این اساس طرح مطالعات ساماندهی میدان ونک، در انتهای فاز یک به‌سر می‌برد و پیش‌بینی می‌شود که تا قبل از پایان سال‌جاری مراحل اجرایی ساماندهی این میدان آغاز شود.

 وی با اشاره به آغاز طرح مطالعه ساماندهی میدان انقلاب در سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: باتوجه به سوابق تاریخی این میدان، طرح مطالعاتی آن با حساسیت ویژه‌ای دنبال می‌شود.

 از سویی این میدان در آینده محل عبور چند خط مترو خواهد بود و وجود ایستگاه تقسیم مترو در آن دارای اهمیت است. تأسیسات زیربنایی واقع در این میدان نیز کار ساماندهی آن‌را با حساسیت بیشتر مواجه کرده است.

بنابراین مشاوران با سابقه و دارای تجربه برای مطالعه ساماندهی آن انتخاب و در حال انجام کارند. مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به پایان مطالعه طرح میدان راه‌آهن، افزود: هم‌اکنون میدان راه‌آهن دارای معارض‌های متعددی است.

شرکت رجاء، شرکت قطارهای شهری تهران و حومه حتی سازمان زیباسازی منطقه خود را متولی این کار می‌دانند. بنابراین برای آغاز عملیات اجرایی این طرح نیاز به هماهنگی فراوانی است.

براساس این گزارش، تا پایان سال‌جاری طرح مطالعه ساماندهی پنج میدان بزرگ شهر به پایان خواهد رسید و در ابتدای سال آینده، عملیات اجرایی ساماندهی آنها آغاز خواهد شد.

این طرح که به‌دستور شهردار تهران و باتوجه به اولویت‌های کارشناسانه در حال انجام است، تا پایان سال 86 در 30 میدان شهر تهران به اجرا درخواهد آمد.

کد خبر 3485

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز