دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: نیروهای تحت حمایت دولت وحدت ملی لیبی اعلام کردند، در یک هفته گذشته دستکم ۸۰ نفر از سرکردگان گروه تروریستی داعش را در شهر سرت لیبی به هلاکت رسانده‌اند.

 هلاکت ۸۰ داعشی در سرت لیبی طی یک هفته

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ستاد کل نیروهای تحت حمایت دولت وحدت ملی لیبی روز دوشنبه با صدور بیانیه ای ضمن تایید این خبر، تاکید کرد: تروریست های وابسته به داعش در آخرین تلاش های خود برای ترک مواضع و فرار از مخفیگاه های خود هدف نیروهای وحدت ملی قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، گروه تروریستی داعش در حال عقب نشینی از مواضع خود در شهر سرت، مورد هجوم نیروهای وحدت ملی قرار می گیرند که همین امر موجب شده است شمار کشته های آنان روز به روز افزایش یابد و اجساد تروریست ها در مناطق گوناگون این شهر پراکنده شود.

این بیانیه با تاکید بر این که دو تن از سرکرده های داعش در این منطقه به هلاکت رسیدند، اضافه کرده است: تلاش نیروهای تحت امر ستاد کل نیروهای دولت وحدت ملی برای پاکسازی کامل مناطق شهری سرت ادامه دارد.

پیشتر «یونس شقاق الترهونی» سرپرست دفتر اوقاف داعش در لیبی و «حسونه محمد ابوعافیه الفرجانی» یکی از فرماندهان نظامی این گروه تروریستی به دست نیروهای امنیتی لیبی در محله الثالت در مرکز سرت به هلاکت رسیده بودند.

چندی پیش گشتی های نظامی لیبی «احمد بسام زیدان» ملقب به «ابوالخطاب السوری» یکی از سرکردگان کلیدی گروه تروریستی داعش را در شهر «بن جواد» واقع در غرب سرت در حال فرار دستگیر کردند.

نیروهای دولتی لیبی بیش از یک ماه است که عملیات موسوم به «بنیان مرصوص» را با هدف پس گرفتن شهر سرت، زادگاه معمر قدافی دیکتاتور سابق لیبی که از ژوئن 2015 توسط گروه تروریستی داعش اشغال شده است، آغاز کرده اند.

نیروهای دولت وفاق ملی طی روز های اخیر اعلام کردند که با وجود خسارت های وارده به نیروهایش، موفق به پیشروی در بخش جنوبی این شهر شده و ده ها تن از عناصر داعش را به هلاکت رساندند.

در همین خصوص، خبرگزاری رویترز از واشنگتن گزارش داد: به دلیل وجود مین های مختلف و حملات تک تیرانداز های وابسته به داعش، در مراکز مختلف این شهر، پیشروی نیروهای تحت حمایت دولت وحدت ملی لیبی با مشکل مواجه شده است.

لیبی از زمان سقوط حکومت معمر قذافی دیکتاتور معدوم این کشور در سال 2011 دستخوش جنگ و ناآرامی است.

پارلمان لیبی از دولت موازی دولت وفاق ملی که در شرق کشور مستقر است، حمایت می کند و هر دو دولت به شبه نظامیان برای تثبیت قدرت خود نیاز دارند.

کد خبر 348391

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha