جمعه ۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۶
۰ نفر

۲ خودروی رنو سیمبل و داستر جدید سال ۲۰۱۸در ایرن به تولید می‌رسد. سازمان گسترش و نوسازی ایران(ایدرو) و شرکت رنو فرانسه در دومین روز از نمایشگاه خودرو پاریس، توافقنامه همکاری امضا کردند که براساس آن رنو با همکاری سازمان گسترش در ایران کارخانه مستقل بنا خواهد کرد.

در ماه‌هاي گذشته از اجراي برجام مذاكرات رنو با شركايش در ايران يعني سايپا و ايران‌خودرو به نتيجه نرسيد تا اينكه در نهايت موفق شد نظر سازمان گسترش براي حضور مستقيم در ايران را جلب كند. روز جمعه منصور معظمي رئيس سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران (ايدرو) و «تيري بلوره» قائم‌مقام مديرعامل رنو با حضور محمدرضا نعمت‌زاده وزير صنعت، معدن و تجارت و «كارلوس گون» مديرعامل رنو توافقنامه براي همكاري مشترك (جوينت ونچر) ميان گروه خودروسازي رنو و سازمان گسترش را به امضا رساندند.

اين همكاري مشترك شامل يك مركز مهندسي و خريد جديد براي حمايت از قطعه‌سازان داخلي و يك كارخانه توليدي با ظرفيت اوليه 150هزار دستگاه در سال است. 2خودرو سيمبل و داستر جديد نخستين خودروهاي توليدي اين كارخانه خواهند بود كه در سال 2018به توليد مي‌رسند. براساس اين توافقنامه، رنو براي نخستين‌بار در ايران، مراكز توزيع، فروش و خدمات پس از فروش خود را خواهد داشت. همچنين همكاري‌هاي كنوني رنو با 2 شريك خود سايپا و ايران‌خودرو در قالب «همكاري مشترك رنو پارس» ادامه خواهد داشت.

به گزارش ايرنا، طي ماه‌هاي گذشته از اجراي برجام نخستين قرارداد خودرويي ميان ايران‌خودرو و پژو منعقد شد و قرارداد دوم را سايپا و سيتروئن بستند و حالا قرار است قرارداد رنو و سازمان گسترش نهايي شود. ايران‌خودرو و پژو قرار است امسال نخستين محصول خود را با نام «2008» به بازار ايران عرضه كنند و پس از آن، خودروهاي «301» و «208» را وارد بازار كنند. سايپا و سيتروئن نيز تفاهم اوليه را براي افزودن خودروهاي روز سيتروئن به خطوط توليد سايپا كاشان داشته‌اند.

  • سهم ۶۰ درصدي فرانسوي‌ها

وزير صنعت، معدن و تجارت از انجام كار 10ماهه روي قرارداد جديد جوينت ونچر خودرويي ايران و فرانسه خبر داد و گفت: سهم سرمايه‌گذاري طرف فرانسوي در اين قرارداد ۶۰ درصد تعريف شده است. به گزارش مهر، محمدرضا نعمت‌زاده در حاشيه مراسم انعقاد قرارداد خودرويي ايران و فرانسه گفت:

در سرمايه‌گذاري‌هاي جديد فرانسه در صنعت خودروي ايران، سهم سرمايه‌گذاري طرف خارجي ۶۰درصد و سهم طرف ايراني ۴۰درصد درنظر گرفته شده است. وزير صنعت، معدن و تجارت افزود: اين قرارداد در 2فاز طراحي شده كه در فاز اول توليد ۱۵۰ هزار دستگاه در سال و فاز دوم ارتقا به ۳۰۰ هزار دستگاه درنظر گرفته شده است. وي تصريح كرد: توليد خودروهاي ال 90 و ساندرو با خودروهاي جديد در مجموع به ۵۰۰ هزار دستگاه خواهد رسيد.

کد خبر 348017

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha