چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۸۶ - ۰۶:۵۵
۰ نفر

ناصر قراگزلو: شفیع‌زاده در واکنش به گلایه‌های سرمربی استقلال اهواز: فیروز می‌تواند از تیم ما برود

هفته‌هاست که شایعه حضور سرمربی استقلال اهواز روی نیمکت تیم‌های دیگر شنیده می‌شود ولی این امر تاکنون محقق نشده است.

 اولین تیمی که زمزمه حضور کریمی در آن شنیده شد استقلال تهران بود. این صحبت‌ها به واسطه ارتباط بسیار خوب یکی از اعضای هیأت‌مدیره استقلال با فیروز کریمی و به دنبال آن نتایج بسیار ضعیف حجازی در هفته‌های نخست رقابت‌های لیگ‌برتر صورت گرفت اما حمایت سرسختانه فتح‌الله‌زاده از حجازی به صحبت‌های انجام شده و اقدامات به عمل آمده در زمینه جذب فیروز کریمی در استقلال پایان داد و حضور این مربی را در تیم پرطرفدار پایتخت کاملاً منتفی ساخت.

 بحث حضور فیروز کریمی و مذاکره این مربی با ابومسلم از دیگر موضوعاتی بود که در خصوص مربی پرحاشیه استقلال اهواز مطرح شد. کریمی در این خصوص می‌گوید: شفق از دوستان بسیار نزدیک من است، رابطه بسیار خوبی با ایشان دارم اما هیچ مذاکره‌ای با ایشان برای سرمربیگری ابومسلم نداشته‌ام.

 صحبت‌های فیروز کریمی در برنامه 90 مواضع جدید مربی باتجربه، فنی و البته پرحاشیه استقلال اهواز را به چالش کشید و انتقاد سخت مدیرعامل استقلال اهواز را به همراه داشت.

 فیروز کریمی در برنامه 90 سیاست‌های باشگاه استقلال اهواز را به چالش کشید و موانع موجود در باشگاه استقلال را مانعی جدی برای اوج‌گیری تیم خصوصی شهر اهواز قلمداد کرد. فیروز کریمی در آن برنامه به شدت از سیاست‌های مسئولان استقلال اهواز انتقاد نمود.

 انتقادی که بیشتر به مسائل مالی و انجام نشدن تعهدات مسئولان در قبال بازیکنان باز می‌گشت. سرمربی استقلال اهواز کار در شرایط فعلی را برای خود بسیار سخت و تقریباً غیرممکن دانست و البته پس از بیان صحبت‌های فوق موضوع را به سمت دیگر، یعنی حمایت نکردن مسئولان و تنها گذاشتن تیم خصوصی اهواز کشاند.

شفیع‌زاده مدیرعامل استقلال اهواز اما در پاسخ به حرف‌های فیروز کریمی موضعی بسیار تند اتخاذ می‌کند: مشغول رایزنی با مسئولان استان و برخی از نمایندگان خوزستان در مجلس هستیم تا هرچه زودتر منابع مالی مورد نیازمان را جذب کنیم.

باشگاه در قبال بازیکنان به تمام تعهدات خود عمل کرده است. واقعاً برای من عجیب است آقای کریمی که دائم از مشکلات مالی ما می‌گوید مگر تاکنون پولی از ما دریافت نکرده است؟ ایشان طبق توافقات، تمام مبلغ قرارداد را از ما دریافت کرده است. اصلاً مگر بدون پول ایشان با ما همکاری داشته‌اند.

 فیروز کریمی چندین سال است که برای تیم ما کارکرده، بنابراین نباید در پرمخاطب‌ترین برنامه ورزشی تلویزیون سیاست‌های باشگاه را به یک‌باره زیر سئوال ببرد. بهتر بود ایشان حرمت باشگاه را بیشتر حفظ می‌کرد.

 وی در ادامه می‌گوید: تیم‌های دولتی با منابع مالی مشخص با هزاران گونه مشکل گوناگون روبه‌رو هستند اما یک باره در یک مصاحبه یا یک برنامه تلویزیونی همه مسائل باشگاه خود را زیر سئوال نمی‌برند.

 فیروز کریمی در برنامه 90 طوری صحبت کرد تا ما را به سمتی ببرد که بگوییم به ایشان احتیاجی نداریم من هم در پاسخ به خواست ایشان می‌گویم اگر دل‌شان با ما نیست، می‌تواند از استقلال اهواز برود و هر تیمی که مایل به حضور در آن است را انتخاب کند.

مدیرعامل استقلال اهواز در بخش دیگری از صحبت‌هایش می‌گوید: فیروز کریمی پس از سال‌ها کار با تمام شرایط تیم ما آشنایی داشت و تمام کمبودها و مشکلات را می‌شناخت و آنها را از نزدیک لمس کرده بود. کریمی که مشکلات ما را می‌دانست چرا به تیم ما آمد؟ و اگر استقلال اهواز را انتخاب کرد چرا در یک برنامه تلویزیونی همه مسائل تیم ما را زیر سئوال می‌برد؟

 بدین ترتیب مدیرعامل استقلال اهواز که همیشه صحبت از رابطه بسیار نزدیکش با فیروز کریمی در محافل ورزشی مطرح بوده ناگهان تغییر مواضع باشگاه را در خصوص فیروز کریمی به صورتی بسیار آشکار و البته کم‌سابقه به سرمربی تیم‌شان نشان می‌دهد.

موضع‌گیری طرفین در استقلال اهواز سه‌شنبه اول آبان به سمت و سوی دیگری پیش رفت. برخی از محافل فوتبالی صحبت‌های بی‌سابقه فیروز کریمی در قبال استقلال اهواز و مدیرانش را به پیشنهاد جدید فیروز کریمی و حتی تمام شدن موضوع مربیگری وی در تیم ذوب‌آهن ارتباط دادند. فیروز کریمی در آستانه حضور در ذوب‌آهن اصفهان قرار دارد و او قطعاً از این پس هدایت این تیم بحران‌زده را پس از برکناری جورجوویچ برعهده خواهد گرفت.

سعید آذری مدیرعامل ذوب‌آهن که در برنامه 90 کاملاً شجاعانه‌ تمام اشتباهات را در قبال جذب جورجوویچ برعهده گرفت با شنیدن موضوع مربیگری فیروز کریمی در این تیم، هیچ واکنش خاصی از خود نشان نمی‌دهد.

مدیرعامل ذوب مربیگری فیروز کریمی در این تیم را کاملاً بی‌اساس می‌داند. آذری در این خصوص می‌گوید: حضور فیروز کریمی بر روی نیمکت ذوب‌آهن شایعه است. ما هیچ صحبتی با کریمی نداشتیم و نمی‌دانم چطور برخی چنین اخباری را برای تیم ما می‌سازند. مربی فعلی ذوب‌آهن آقای جمشید رشیدی است، ایشان سرمربی مطلق ذوب‌آهن هستند به بازیکنان تیم نیز اعلام کرده‌ایم ایشان فرمانده مقتدر تیم خواهند بود.

 آذری در پایان صحبت‌های خود در خصوص جلسه هیأت‌مدیره نیز این‌گونه گفت: حضور سرمربی جدید تنها با نظر هیأت‌مدیره صورت خواهد گرفت، چنانچه تصمیم جدیدی نیز در مورد جذب سرمربی تیم اتخاذ شود بعید است که در این هفته این اتفاق بیفتد. اگر هیأت‌مدیره تصمیم جدیدی بگیرد احتمالاً به بعد از بازی با پیکان موکول خواهد شد.

کد خبر 34795

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز