سید‌حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان با اعلام اینکه هیچ افقی برای راه‌حل سیاسی در بحران سوریه وجود ندارد، تأکید کرد که حرف آخر را در این کشور تحولات میدانی می‌زند.

نصرالله

دبير كل حزب‌الله در مراسم ديدار سالانه خود با مداحان در آستانه‌ ماه محرم بار ديگر به حضور نيروهاي حزب‌الله لبنان در سوريه اشاره كرد و گفت: ما در سوريه از موجوديت خود دفاع مي‌كنيم و همه اين موضوع را مي‌دانند. دستاوردهايي كه تاكنون محقق شده بسيار بزرگ است. ما خطرات موجود را دفع كرده‌ايم، اما هنوز كار به پايان نرسيده است، به‌ويژه گروه‌هاي تكفيري همچنان از حمايت عربستان، قطر، تركيه، آمريكا و فرانسه برخوردار هستند.

دبيركل حزب‌الله لبنان راجع به راه‌حل‌هاي موجود در موضوع سوريه اعلام كرد: هيچ افقي براي راه‌حل سياسي وجود ندارد و حرف آخر را تحولات ميداني مي‌زند. اوضاع همچنان به‌ويژه بعد از افزايش تنش بين آمريكا و روسيه و استمرار بي‌اعتمادي بين دو طرف پيچيده‌تر مي‌شود. وي با تأكيد بر اينكه هيچ معارض مسلح معتدلي در سوريه وجود ندارد، اعلام كرد: آنها يا با داعش هستند يا با النصره. اين تقسيم‌بندي‌ها و سهل‌انگاري‌ها در پرونده سوريه نزديك بود به عراق نيز كشيده شود، اما مداخله مستقيم ايران و فتواي آيت‌الله سيستاني در زمينه جهاد مانع از اين كار شد.

نصرالله همچنين گفت: وهابيت پليدتر از رژيم صهيونيستي است، به‌ويژه اينكه به‌دنبال از بين بردن ديگران و حذف تمامي مواردي است كه با اسلام و تاريخ آن در ارتباط است. نقش سرويس‌هاي جاسوسي در اين موضوع كاملا روشن است.دبير كل حزب‌الله همچنين خطر تشيع انگليسي را بيشتر از وهابيت و صهيونيسم توصيف كرد و گفت: كساني كه در شبكه‌هاي ماهواره‌اي حاضر مي‌شوند و با زبان دين و مذهب سخن مي‌گويند، مزدوران سازمان‌هاي جاسوسي هستند كه هدف آنها تخريب مذهب است.

نصرالله همچنين تأكيد كرد: امروز منطقه در روندي سرنوشت‌ساز قرار دارد. عربستان درگيري‌ها را به اوج خود رسانده است و تلاش مي‌كند به‌همراه آمريكا و انگليس بعد مذهبي به اين درگيري‌ها بدهد، اما اين درگيري‌ها سياسي است و سياسي باقي خواهد ماند.

کد خبر 347738

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha