مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: هشتمین نمایشگاه فصلی گل و گیاه سه‌شنبه (۶ مهر) در آیینی با حضور رئیس شورای اسلامی شهر، معاون خدمات شهری شهردار و جمعی از مدیران شهری تهران در بوستان گفت وگو گشایش یافت.

نمایشگاه گل و گیاه

به گزارش ایرنا، مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران در این آئین گفت: هشتمین نمایشگاه فصلی گل و گیاه تهران، تا 9 مهرماه از ساعت 10 تا 21 برای بازدید عموم دایر است.

علی محمد مختاری با اشاره به اینکه 15 هزار تولیدکننده گل و گیاه در کشور فعالیت دارند اظهار کرد: متاسفانه برغم ظرفیت بالای کشور در زمینه تولید گل و گیاه در حوزه صادرات موفق عمل نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه میانگین گردش مالی گل و گیاه در جهان 100 میلیارد دلار است افزود: این رقم در ایران 50 میلیون دلار است که با توجه به توانمندی‌های موجود، رقم بسیار پایینی است.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران با اشاره به اینکه سرانه مصرف گل در جهان بیش از 100 شاخه است افزود: این در حالیست که سرانه مصرف گل در ایران هفت تا 10 شاخه است.

وی با انتقاد از اینکه صنعت گل و گیاه مورد حمایت قرار نمی‌گیرد خاطرنشان کرد: ایران از نظر تولید گل و گیاه در جایگاه هفدهم جهان قرار دارد در حالیکه از نظر صادرات رتبه کشور سه رقمی است.

مختاری تصریح کرد: در دوره کنونی مدیریت شهری تهران سه شاخص سرانه فضای سبز، تعداد بوستان‌های شهری و مساحت کمربند پیرامونی شهر افزایش چشمگیری یافته است.

هشتمین نمایشگاه فصلی گل و گیاه 6 تا 9 مهرماه در مجموعه بوستان گفت‌وگوی تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 347690

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha