همشهری آنلاین: معاون امورتوانبخشی سازمان بهزیستی کشور از تخصیص اعتبار ۵۰۰ میلیون تومانی برای مناسب‌سازی خودروی معلولان برای نخستین بار خبر داد و گفت: در آینده‌ای نزدیک طبق توافق با ناجا، برای معلولان ناشنوا پلاک ویژه صادر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، حسین نحوی‌نژاد در نشست خبری که به مناسبت هفته ملی ناشنوایان در محل سازمان بهزیستی کشور برگزار شد، با اعلام اين خبر افزود:پلاک ویژه تنها خاص معلولان جسمی و حرکتی بود اما در حال حاضر با توافق اولیه با ناجا این پلاک‌ها برای معلولان شنوایی شدید و عمیق نیز صادر خواهد شد.

وي از تربیت رابط ناشنوا در کشور خبر داد و گفت: در سال جاری بودجه‌ای را از محل معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی تامین و برای تربیت «رابط ناشنوا» در اختیار NGOها قرار خواهد گرفت تا آنها نسبت به تربیت این متخصصان اقدام کنند. در استان تهران 200 میلیون تومان بودجه در نظر گرفته شده و این مساله به شهرستان‌ها نیز ابلاغ شده تا هر شهرستان حداقل نسبت به تربیت یک رابط ناشنوا اقدام کند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: این رابطان در حالت آماده‌اند و چنانچه در هر زمان ناشنوا نیاز به آنها داشته باشد در محل ماموریت خود حاضر خواهند شد.

نحوی‌نژاد در ادامه ضمن بیان آنکه با ارائه وام‌ها و استخدام‌های معمولی نمی‌توانیم مشکلات ناشنوایان را حل کنیم، گفت: برای حل مشکلات این قشر علاوه بر ارائه این وام با موسسات کاریابی و اشتغال نیز وارد بحث شده‌ایم تا از این طریق نیز از آنها حمایت شود.

راه‌اندازی 10 موسسه برای تربیت ناشنوایان در سال جاری

وی ادامه داد: از طریق ارتباط با سایر کشورها و تربیت نیروی متخصص در این زمینه در سال جاری 10 موسسه برای تربیت ناشنوایان در کشور راه‌اندازی خواهد شد.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور عنوان کرد: یک خیر توانسته 100 فرصت شغلی را برای ناشنوایان ایجاد کند و چنانچه مراکز کاریابی و اشتغال حمایت شده را فعال کنیم نیز با فعالیت آنها در 10 نقطه این کار را انجام خواهیم داده و چنانچه این رویکرد نتیجه مثبتی داشته باشد آن را به عنوان استراتژی سازمان در زمینه کاریابی و اشتغال ناشنوایان انتخاب خواهیم کرد.

کد خبر 347675

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha