همشهری آنلاین: در پی آخرین مرحله از فعالیت تیم غارنوردی سورنا در انتهای فلات کوهستان پراو، عمق دقیق سوپر چاه قلا به دست آمد.

Ghala Cave

یوسف سورنی‌نیا، سرپرست تیم کاوشگر در این چاه غول‌پیکر با اعلام ژرفای ۵۵۹ متر و ۶۰ سانتی‌متر اعلام‌ کرد این رکورد در لیست عمی‌قترین چاه غارهای دنیا در جایگاه دوم‌ می‌باشد.

وی ادامه داد که همراه تیمش از سال قبل در منطقه در حال کاوش‌اند و به جر چاه غار قلا، تعدادی دیگر از دهانه‌های منطقه را مورد شناسایی قرار داده‌اند.

بنا بر گفته سورنی‌نیا، فلات پراو مکانی مناسب و مستعد زایش غارهای عمیق است.

وي گفت كه برای دست‌یابی به اعماق سوپر چاه قلا ناگزیر به استفاده از بیش از ۷۰۰ متر طناب شده‌اند. در انتهای چاه تالاری با قطر ۷۵ متر واقع شده که دریاچه‌ای در گوشه‌ای از آن است و ادامه مسیر با توجه به شرایط کف تالار و دریاچه آن با امکانات موجود میسر نبوده است. ارتفاع دهانه نيز ۲۸۰۰ متر از سطح دریاست و نبود آب آشاميدني مناسب و دور از دسترس بودن، فعالیت در منطقه را با سختی همراه می‌کند.

سورنی‌نیا، سرپرست این برنامه ضمن اعلام خبر این رکورد، از همه اعضاء تیم که از سال گذشته در چند برنامه طاقت‌فرسا برای این موفقیت کمک نمودند، تشکر و قدردانی نمود.

وی همچنین گفت: مراتب تشکر خود و تیم را از پشتیبانان تیم، سردار قدرت احمدی‌پور (فرماندهی لشگر عملیاتی ۲۹ نبی اکرم)، فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی، مهندس روح‌اله بابایی (رئیس واحد آتش‌نشانی پتروشیمی پلیمر کرمانشاه)، شرکت محترم کوه ویسی مهندس طهمورث سرایی‌پور، شرکت محترم هفت گوهر مهندس سلیمانی و دیگر عزیزانی که ما را در اجرای این برنامه یاری دادند اعلام مي‌كنم.

  • اسامي اعضای شرکت‌کننده در برنامه:

داود مفاخری - اسرا مفاخری - رامین خورشیدی - محمدرضا کیانی - سعید محمدی - یونس شریعتمداری - وحید ولی‌الهی - ناصر روزنهان - نصیر گنجی - جمال قربانی - مصطفی موسوی - محمد خلیل‌زاده - میثم نجات - امید بهرامی - مینا رضایی - یوسف عبدالملکی - حسین فروزنده - افشین احمدی‌نژاد - هادی احمدی‌نژاد - عبادالله غلامی - احتشام مصدق - هیوا احمدی - مجید زراوندی - بهزاد کرمی - میثم فتاح‌پور- سامان مفاخری- شکرالله بزرگی - سعادت لطفی‌زاده - حشمت حیدریان و پرسنل زحمت‌کش پایگاه شهید اله‌دانه و جناب سروان قاسمی، فرمانده پایگاه.

تیم غار قلا

 

کد خبر 347654

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha