همشهری‌آنلاین: طلاب پاکستان از سیاست‌های دولت این کشور در قبال شیعیان و تصمیم اسلام آباد برای محدود کردن عزاداری‌ها در ماه محرم، انتقاد کردند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، طلاب پاکستان به دولت این کشور درباره ایجاد محدودیت برای مناسک مذهبی، از جمله مراسم سوگواری برای سومین امام شیعیان در ماه پیش رو هشدار دادند.

محمد طوری، خبرنگار شبکه گزارش داد: شمار زیادی از طلبه‌های استان سند پاکستان برای شرکت در همایش«عزاداری» به شهر کراچی آمدند. آنها به دولت پاکستان هشدار دادند هیچ محدودیتی را برای حرکت دسته‌جات عزاداری امام حسین، تحمل نخواهند کرد.

رهبران مذهبی حاضر در کنفرانس کراچی این نکته را روشن کردند که دولت پاکستان به بهانه‌های مختلف تصمیم دارد مراسم عزاداری برای امام حسین(ع) را محدود کند. آنها اصرار دارند برگزاری این‌گونه مراسم، حقوق مسلم آنها است و امسال نیز درست مانند سال‌های گذشته در مراسم عزاداری شرکت خواهند کرد.

طلبه‌ها به دولت پاکستان هشدار دادند اگر اسلام آباد به اعمال قوانین سختگیرانه علیه مراسم عزاداری ادامه دهد، آنها به نشانه اعتراض، جنبش «زندان‌ها را پر کنید» را راه مي‌اندازند.

«شبیر مِسمی»، رهبر شورای علمای شیعه پاکستان گفت:« کافی است بیایید و ببینید که مردم چگونه در نهم و دهم ماه محرم برای امام حسین (ع) عزاداری می‌کنند. بنابراین در اینجا مسئله امت اسلامی‌است که عزاداری مستقل را حق خود می‌داند. اگر کسی به اقدام‌هاي تروریستی مبادرت می ورزد، جلوی آنها را بگیرید و ما را محدود نکنید».

شرکت‌کنندگان در همایش کراچی همچنین از سیاست‌های دولت پاکستان علیه شیعیان به بهانه تأمین امنیت، انتقاد کردند. به گفته آنها، گرچه شیعیان بخش زیادی از 85 هزار قربانی حمله‌هاي تروریستی در پاکستان را تشکیل داده‌اند، دولت این کشور در طرح اقدام ملی خود شیعیان را هدف قرار داده است و تروریست‌های تکفیری آزادانه به گشت و گذار می‌پردازند.

کد خبر 347529

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha