همشهری آنلاین: رافائل کوریا رئیس جمهوری اکوادور روز شنبه ابراز امیدواری کرد که کشورهای عضو اوپک در نشست آتی خود در الجزایر بر سر تثبیت بازار نفت به توافق برسند و هشدار داد که در صورت عدم توافق 'خطرات جدی' این سازمان را تهدید خواهد کرد.

به گزارش رویترز، اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) قرار است در 26 تا 28 سپتامبر نشست غیررسمی در الجزایر برگزار کنند.

کوریا در نطق تلویزیونی هفتگی خود گفت: این نشست به دلایل دیگر برگزار می‌شود ولی تمام اعضای اوپک در آنجا خواهند بود لذا ما امیدواریم نشست‌های غیررسمی دیگری داشته باشیم و برسر تثبیت بازار نفت به توافق برسیم.

وی افزود: در غیراین صورت پیامدهای عدم توافق بسیار جدی بوده و می‌تواند به فروپاشی اوپک منجر شده و حتی این خطر وجود دارد که مناقشات داخلی اوپک قیمت نفت را بازهم تنزل دهد.

اکوادور حامی موضع ونزوئلا متحد ایدئولوژیک خود مبنی بر ضرورت توقف افزایش تولید نفت برای محدود ساختن عرضه نفت به بازار برای تقویت قیمت آن است.

این ایده با حمایت‌هایی در بین تولیدکنندگان نفت روبرو شده است. اما قیمت‌های نفت روز جمعه 2 مهرماه به دلیل بروز نشانه‌هايی در مورد تقلای عربستان سعودی و ایران برای رسیدن به یک اجماع اولیه پیش از مذاکرات الجزایر، کاهش یافت.

اکوادور کوچکترین عضو اوپک به دلیل پایین بودن قیمت نفت سخت با مشکل روبه است. دولت مجبور شده منابع تامین مالی جدیدی جستجو کرده و سرمایه‌گذاری عمومی را کاهش دهد.

کد خبر 347374

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha