مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱
۰ نفر

از نظر شورای اسلامی شهر تهران قانونا نصب، ساماندهی و شناسنامه‌دار کردن دکل و آنتن‌های مخابراتی در حیطه وظایف این نهاد است.

 به گفته سخنگوي شوراي شهر اعضاي پارلمان شهر نيز بر همين اساس نسبت به دخالت‌هاي دولت دراين حوزه اعتراض جدي دارند. آنها معتقدند دكل‌ها و آنتن‌ها جزو سازه‌هاي شهري به‌حساب مي‌آيند و ساماندهي‌شان از نظر سيما و منظر بر عهده شهرداري است. درضمن اين آنتن‌ها بايد الزاماتي را نيز در زمينه محيط‌زيست و ساير موارد براي حضور در شهر رعايت كنند.

رضا تقي‌پور با بيان اينكه در بحث دكل‌ها و آنتن‌هاي پايتخت همچنان روالي كه مديريت شهري مشخص كرده در حال اجراست، افزود: برخي سازمان‌ها در قضيه دكل و نصب آنتن‌ها در شهر تهران دخالت مي‌كنند‌، اما نكته حائز اهميت آن است كه شوراي اسلامي شهر تهران در سال 94مصوبه‌اي در مورد الزام شناسنامه‌دار كردن دكل‌ها در شهر تهران داشت و اين مهم به‌طور ويژه در حيطه وظايف مديريت شهري است نه دولت. وي همچنين با انتقاد از اينكه بيش از 7هزار دكل بي‌تي‌اس در شهر تهران در حال فعاليتند گفت:

متأسفانه همچنان آمار دكل‌ها دقيق نيست و تنها تعداد كمي از اين دكل‌ها شناسنامه دارند كه فقط شامل اپراتورهاي مخابرات و اينترنت مي‌شوند. تقي‌پور همچنين نصب دكل‌ها و آنتن‌هاي مخابراتي را در زمره وظايف سازمان زيباسازي به‌حساب آورد و گفت: برابر مصوبه شوراي اسلامي شهر تهران درخواست اپراتورهاي مخابراتي در كارگروه ساماندهي دكل‌ها و آنتن‌هاي مخابراتي شهر تهران كه يك هفته در ميان تشكيل مي‌شود، بررسي و به آن دسته از درخواست‌هايي كه در چارچوب ضوابط شورا قرار دارند پاسخ مثبت و به آن دسته از درخواست‌ها كه در چارچوب قوانين كارگروه صدور مجوز مديريت شهري نيست، پاسخ رد داده مي‌شود.

کد خبر 347116

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha