همشهری آنلاین: برگزیدگان نخستین دوره جشنواره مردمی فیلم و عکس «چهل‌چراغ» در دو بخش فیلم‌های ویدئویی و سینمایی با انتخاب و داوری مردم معرفی شدند.

chelcheragh

به گزارش ایسنا،‌ در مراسم اختتامیه این رویداد سینمایی که شامگاه گذشته 28 شهریور ماه در تالار وحدت برگزار شد، برگزیدگان جشنواره «چهل چراغ» در دو بخش فیلم‌های ویدئویی و سینمایی با در نظر گرفتن رای و داوری مردمی که از طریق سامانه پیامکی در طول برگزاری جشنواره به برنامه زنده تلویزیونی در شبکه سوم سیما ارسال می‌شد، معرفی شدند.

براساس اعلام ستاد جشنواره خبری نخستین جشنواره مردمی فیلم و عکس «چهل‌چراغ» برگزیدگان این‌طور اعلام شدند.

  • برگزیدگان فیلم‌های ویدئویی

بهترین دستاورد فنی و هنری؛

دیپلم افتخار بهترین دستاورد فنی و هنری به محمد موسوی نژاد برای صداگذاری فیلم «رقص روی یخ» و تندیس این بخش به بهزاد کزازی برای طراحی صحنه و مسعود سلامی برای تصویربرداری فیلم «ماه جبین» رسید.

بهترین فیلمنامه؛

دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه به سید مجید موسویان برای نگارش فیلمنامه فیلم «روز یلدا شب چله» اهدا شد. تندیس این بخش به محسن جسور برای نگارش فیلمنامه فیلم «رقص روی یخ» تعلق گرفت.

همچنین جایزه ویژه هیات داوران نیز به فیلمنامه «یک ماه دوست داشتنی» برای انتخاب موضوع اهدا شد.

بهترین بازیگر زن؛

دیپلم افتخار بهترین بازیگر زن به فاطمه درویش‌نژاد برای بازی در فیلم «یک ماه دوست داشتنی» و آفرین عبیسی برای بازی در فیلم «روز یلدا، شب چله» داده شد.

تندیس این بخش به رابعه مدنی برای فیلم «سبز به رنگ زمرد» تعلق گرفت.

بهترین بازیگر مرد؛

دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد به یونس غزالی برای بازی در فیلم «ماه جبین» اهدا شد و تندیس این بخش به سیروس همتی برای بازی در فیلم «رقص روی یخ» داده شد.

بهترین کارگردانی؛

هیات داوران در این بخش اثری را شایسته دریافت دیپلم افتخار ندانست و تندیس بهترین کارگردانی به فیلم «ماه جبین» ساخته سید روح الله حجازی اهدا شد.

بهترین فیلم ویدئویی؛

تندیس بهترین فیلم نیز به مجید اسماعیلی پارسا برای فیلم «ماه جبین» تعلق گرفت و فرهاد اصلانی برای بازی در فیلم «ماه جبین» جایزه ویژه ستاد برگزاری جشنواره را دریافت کرد.

  • برگزیدگان بخش فیلم سینمایی

بهترین موسیقی؛

دیپلم افتخار بهترین موسیقی به محمد رضا علیقلی برای موسیقی فیلم «پرواز در شب» اهدا شد و تندیس این بخش به مجید انتظامی برای موسیقی فیلم «روز واقعه» تعلق گرفت.

بهترین فیلمنامه؛

دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه به بهرام بیضایی برای فیلمنامه «روز واقعه» تعلق گرفت. تندیس این بخش به داود میرباقری برای فیلمنامه «مسافر ری» اهدا شد.

بهترین بازیگر نقش مکمل زن؛

دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل زن به فاطمه گودرزی برای بازی در فیلم سینمایی «دست‌های خالی» اهدا شد. تندیس این بخش به فریبا کوثری برای بازی در فیلم «دلشکسته» داده شد.

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد؛

دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به محمدرضا شریفی نیا برای فیلم «مسافر ری» تعلق گرفت. تندیس این بخش به جمشید هاشم‌پور برای بازی در فیلم «هیوا» اهدا شد.

بهترین بازیگر نقش اول زن؛

دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن به لادن مستوفی برای بازی در فیلم سینمایی «روز واقعه» تعلق گرفت. تندیس این بخش نیز به مریلا زارعی برای بازی در «دست‌های خالی» اهدا شد.

بهترین بازیگر نقش اول مرد؛

دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد نیز به زنده یاد خسرو شکیبایی برای فیلم «دست‌های خالی» تعلق گرفت. تندیس این بخش به شهاب حسینی برای فیلم «دلشکسته» اهدا شد.

بهترین کارگردانی؛

دیپلم افتخار بهترین کارگردانی به زنده یاد رسول ملاقلی پور برای فیلم «پرواز در شب» اهدا شد. همچنین تندیس این بخش به داود میرباقری برای فیلم «مسافر ری» تعلق گرفت.

بهترین فیلم؛

دیپلم افتخار بهترین فیلم به منوچهر محمدی برای تهیه فیلم «عصر روز دهم» اهدا شد. تندیس این بخش نیز به طور مشترک به مرتضی شایسته و بنیاد سینمایی فارابی برای تولید فیلم «روز واقعه» تعلق گرفت.

به گزارش ایسنا، این جشنواره‌ی مردمی که کار خود را شامگاه روز 21 شهریورماه همزمان با شب عید قربان با حضور اهالی فرهنگ و هنر در تالار کوثر آغاز کرد، محوریت جشنواره را «بیان ارادت و تعظیم هنرمندان ایرانی بر آستان آسمانی امام حسین (ع) و یاران بزرگوار حضرت» معرفی کرد.

همچنین به گفته‌ی حسین یاری، سخنگوی این جشنواره در مراسم افتتاحیه‌ی آن، در نخستین دوره از برگزاری این رویداد فرهنگی و هنری بیش از 2 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که مجموع این آثار در 13 بخش مورد ارزیابی قرار گرفت. همچنین علاوه بر فیلم‌های مورد ارزیابی در این رویداد فرهنگی، 6 هزار اثر عاشورایی در قالب‌ عکس به دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد 304 اثر به بخش مسابقه این رویداد بزرگ فرهنگی هنری راه پیدا کرد.

او در آن مراسم با بیان این‌که برگزاری این جشنواره با تمرکز بر ساحت موضوعی آن، 70 نفر از چهره‌های شاخص فرهنگ، هنر و رسانه به عنوان اعضای هیات انتخاب و داوری این رویداد سینمایی حضور داشتند، گفته بود: نکته قابل توجه در داوری آثار این است که مجموع بخش‌های حاضر در این رویداد فرهنگی و هنری مورد داوری قرار گرفته است اما بخش سینما تنها بخشی است که فقط آثار انتخاب شده‌اند و داوری‌ها به صورت مردمی انجام شده است.

براساس این گزارش؛ آثار راه یافته به بخش مسابقه از 23 تا 27 شهریورماه از ساعت 14 تا 22 در پردیس سینما ملت به نمایش در آمدند. همچنین از 22 تا 28 شهریورماه هر شب ویژه برنامه‌ «چهل چراغ» از پردیس جشنواره روی آنتن شبکه سوم سیما بود تا علاقه‌مندان پس از مشاهده این برنامه بتوانند با آرای خود برگزیدگان بخش سینما را به این جشنواره معرفی کنند.

کد خبر 346889

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha