همشهری آنلاین: منوچهر محمدی به عنوان برگزیده دهمین دوره جایزه فیاپف (جایزه سینمایی آسیا و اقیانوسیه و فدراسیون بین المللی تهیه کنندگان) معرفی شد.

منوچهر محمدی

به گزارش ایسنا، مسئولان اهدای جایزه سینمایی آسیا و اقیانوسیه (اپسا) که بالاترین جایزه ی فیلم در منطقه است و نیز فدراسیون بین المللی جامعه‌ی تهیه کنندگان (فیاپف)، 30 اردیبهشت ماه در شهر کن، فرانسه، منوچهر محمدی - تهیه کننده- را برای کسب موفقیت های برجسته در فیلم و سینمای آسیا و اقیانوسیه، بعنوان برنده دهمین دوره جایزه فیاپف معرفی کردند.

براساس این گزارش، اپسا- فیاپف از این فیلمساز، به عنوان کسی که فعالیت ها و اقداماتش تاثیر به سزایی در رشد و بالندگی صنعت فیلمسازی منطقه ی آسیا و اقیانوسیه داشته تقدیر میکند و جایزه دهمین دوره سینمایی آسیا اقیانوسیه 2016، در روز پنجشنبه 24 نوامبر 2016 در شهر جدید جهانی بریزبن، به منوچهر محمدی اهدا خواهد شد.

بنوآ جینیسی، دبیرکل فیاپف در این باره گفت: برای دهمین سالگرد مراسم سینمایی آسیا و اقیانوسیه، فیاپف مایل است از سینمای ایران بخاطر داشتن بیشترین تعداد فیلم ها در بخشهای رقابتی تاریخ اپسا تقدیر به عمل آورد. امسال، فیاپف، مفتخر است که از تهیه کننده پیشکسوت منوچهر محمدی، کسی که همواره صدای تهیه کنندگان فیلم، ومدتی به عنوان رییس صنف تهیه کنندگان ایران در کشور خود بوده است تقدیر کند، ضمن اینکه فیلم های این تهیه کننده هم توسط مخاطبین ایرانی مورد تحسین و تمجید قرار گرفته، و هم در جشنواره های مختلف بین المللی جوایز متعددی را دریافت کرده است.

منوچهر محمدی هم درباره این جایزه اظهار کرده است: من این جایزه ی ارزشمند را مدیون گروه کثیری از هنرمندان با استعداد ایرانی هستم که در طول این سی سال زندگی حرفه ایی مرا یاری کردند.

این دومین جایزه ی سینمایی آسیا و اقیانوسیه برای عضو آکادمی اپسا، محمدی خواهد بود. اولین جایزه در سال 2013 برای فیلم حوض نقاشی، با بازی عضو آکادمی اپسا، نگار جواهریان بود.

اعلامیه اپسا و فیاپف همزمان با پذیرایی شب گذشته یونسکو و انجمن جهان برتر به هدف سینما و تنوع در جشنواره فیلم کن منتشر شد که با حضور 200 فیلمساز از جمله فارست وایتاکر همراه بود. این رویداد علاوه بر به اشتراک گذاشتن اهداف مشترک و منحصر به فرد، همکاری 10 ساله بین اپسا و یونسکو، همچنین برای پیشبرد نقش یونسکو در گرد هم آوردن و وحدت سهامدارن فرهنگی از سراسر جهان، و بطور خاص، هنرمندان در عرصه ی فیلمسازی برای تاکید بر اهمیت تنوع فرهنگی در توسعه طبقات انسانی، اجتماعی و اقتصادی برگزار شد.

مایکل هاوکینز ، مدیر اپسا، درباره اهدای این جایزه گفت: تجلیل از منوچهر محمدی با جایزه ی فیاپف- اپسا، به پاس دستاوردهای سه دهه زندگی حرفه ایی ایشان تا به امروز انجام میشود. در کارنامه هنری محمدی که حدود 30 سال قبل با ساخت فیلم (گربه آوازه خوان، 1987) آغاز شده است، از کرخه تا راین، بخش‌هایی از فیلم بازمانده در سوریه، عصر روز دهم، میم مثل مادر (2007) با بازی عضو آکادمی اپسا، گلشیفته فراهانی، مارمولک، طلا و مس، بوسیدن روی ماه، مهمان داریم، فرشته‌ها با هم می‌آیند و امکان مینا (2016) به کارگردانی کمال تبریزی دیده می‌شود.

محمدی مدیر عامل خانه سینما و همچنین رییس انجمن تولید کنندگان ایرانی بین سالهای 2009 تا 2014 بوده است.

برندگان سال گذشته فیاپس اپسا:

2015: اسعد یونس (مصر)

2014: امیل شرمن (استرالیا)

2013: لی چون یان (جمهوری کره جنوبی)

2012: ریویچی ساکاموتو (ژاپن)

2011: ژانگ ییموو (جمهوری خلق چین)

2010: کریستین حکیم (اندونزی)

2009: ایسا ماسوکآ (ژاپن)

2008: یاش چوپرآ (هند)

2007: دکتر جرج میلر (استرالیا)

کد خبر 334406

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha