همشهری آنلاین: سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: تضعیف و فروپاشی دیواره های مستحکم دفاعی کشور، خواست دشمن و امری غیر شرعی و خلاف عقل است.

سید مسعود جزایری

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرتیپ پاسدار سید مسعود جزایری تاکید کرد: آموزه های قرآن و تجارب تاریخی بیش از هر مقطع زمانی دیگر حکم می کند تا دچار خطای محاسباتی و غفلت راهبردی نشویم و به تاسی از آیه شریفه «واعدوا لهم ما استطعتم من قوه و من رباط الخیل ترهبون» بر قدرت دفاعی و تهاجمی خود برای مقابله با دشمنان بیفزاییم.

وی با بیان اینکه هرگز دچار خطای محاسباتی نمی شویم به ضرورت افزایش سطح توانایی های دفاعی و نظامی کشور و توانمندسازی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

وی اظهار کرد: قدرت افزایی دفاعی و تقویت توان مقابله با تهاجم، حق مسلم ، قطعی و خدشه ناپذیر کشور و نیروهای مسلح و حوزه صنعت دفاعی جمهوری اسلامی است.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ادامه داد: این ضرورت را از اولویت های خود می دانیم؛ ضمن اینکه ملت، اجازه هیچگونه محدودیت و ایستایی در این عرصه را نخواهد داد.

سردار جزایری اضافه کرد: تجربه هشت سال جنگ تحمیلی و حماسه بزرگ دفاع مقدس حاکی از آن است که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در هر مقطعی که در کشور ما احساس پیروزی کنند در تهاجم به ایران اسلامی به خود تردیدی راه نمی دهند.

معاون ستاد کل به عنوان نمونه افزود: دشمنان ،چنانچه در سال 59 ، برآوردی غیر از دستیابی به یک پیروزی سریع نظامی بر ایران می داشتند، هرگز به کشور ما حمله نمی کردند.

رئیس ستاد تبلیغات دفاعی کشور گفت: مردم و رزمندگان ما با وجود ضعف های موجود آن روزها از همه وجود خود مایه گذاشتند و دشمن را از سرزمین اسلامی بیرون راندند.

وی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس به ما آموخت باید هر چه بیشتر بر قدرت و توان خود بیفزاییم به گونه ای که دشمنان بزرگ بشریت و در راس آنها آمریکای جهانخوار و دیگران از فکر هرگونه تهاجم به کشورمان صرفنظر کنند و در برخورد قهرآمیز و مقتدرانه ما با متجاوز کمترین تردیدی نداشته باشند.

سردار جزایری تصریح کرد: اگر قدرت های سلطه گر از عملی ساختن تهاجم نظامی به میهن اسلامی بازمانده اند و شعله های فتنه های تروریستی داعشی و سایرین توان عرض اندام در کشورمان را ندارند ناشی از اقتدار دفاعی و آمادگی های نیروهای مسلح و دستگاه های امنیتی است.

وی ادامه داد: تردیدی نیست اگر دشمن در این زمینه اندکی احساس ضعف و عدم آمادگی می کرد بایستی هم اکنون در خیابان و محل زندگی و کسب و کار مردم در شهرهای کشور درگیر جنگ و جدال با مزدوران عاریتی آمریکا، تروریست ها و جنایتکاران شبکه استکبار و صهیونیسم بین المللی بودیم.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: قدرت های سلطه گر و استکباری به ویژه آمریکا در حالی رویای ایستایی و تضعیف توان دفاعی و تهاجمی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی را درسر می پروانند که توان نظامی را بیشترین تکیه گاه خود برای زورگویی به ملت ایران دانسته و همواره از روی میز بودن گزینه های نظامی سخن گفته اند.

وی گفت: از پایان جنگ تحمیلی (که با حمایت های همه جانبه استکبار جهانی و آمریکای جهانخوار به وقوع پیوست) تا امروز همواره دشمنان ایران اسلامی به دنبال تضعیف پایه های قدرت نظامی کشورمان و آسیب رساندن به تمامیت ارضی این سرزمین بوده اند؛ به طوری که این سیاست ها و برنامه های خود را حتی کتمان هم نکرده اند و اکنون نیز این موضوع یکی از راهبردهای اصلی دشمن در مورد جمهوری اسلامی ایران به شمار می آید.

وی در ادامه به این نکته هم اشاره کرد که هزینه های نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران، درصد کمی از بودجه کشور را به خود اختصاص می دهد و در مقایسه با بسیاری از کشورها و به خصوص همسایگان بخش اندکی به حساب می آید.

وی اضافه کرد: با وجود آن که کشور ما از جهات مختلف در معرض آسیب های ناشی از حضور آمریکا و صهیونیزم در منطقه قرار دارد با روحیه انقلابی و جهادی بسیاری از خلاهای ناشی از کمبود اعتبارات جبران می شود.

سرداری جزایری اظهار کرد: اگر روحیه خودباوری و خود اتکایی و اصرار بر تولیدات داخلی و بهره گیری از سرمایه های خودی نبود هرگز به این توانمندی که برای این مسیر رشد و ترقی مانع تراشی کند با عکس العمل تند مردمی، دولت، مجلس شورای اسلامی و سایر دستگاه ها مواجه خواهد شد.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: نیروهای مسلح و حوزه صنعت دفاعی کشور تحت منویات و تدابیر مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا (مدظله العالی) تحقق دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران را دنبال می کنند.

وی ادامه داد: محقق ساختن راهبردها و هدف گذاری های هوشمندانه دفاعی کشور در شرایطی که قدرت های سلطه گر، زورگو و حیله گر در حال قدرت افزایی نظامی و توسعه زرادخانه های هسته ای و ترانزیت سلاح و تجهیزات پیشرفته نظامی به هم پیمانان و مزدوران منطقه ای خود پیرامون ایران هستند با جدیت ادامه می یابد.

کد خبر 346794

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha