همشهری آنلاین: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت که در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به نامزد مدافع ضرورت برقراری روابط حسنه و خوب با مسکو علاقه نشان می دهد.

 پوتین آماده همکاری با ترامپ در صورت پیروزی

به گزارش ایرنا، روزنامه ماسکوفسکی کامسامولتس چاپ مسکو روز یکشنبه به نقل از پوتین نوشت در هر کشوری از نامزد ریاست جمهوری که بخواهد برای برقراری روابط حسن همجواری با روسیه مشارکت کند، پشتیبانی می کنیم.

به نوشته این روزنامه، رئیس جمهوری روسیه گفت که در مبارزات انتخاباتی آمریکا، دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان چنین دیدگاهی دارد و در سخنرانی های خود بر این امر و تغییر اساسی در روابط واشنگتن و مسکو با هدف یافتن زبان مشترک تاکید می کند.

پوتین همچنین اظهار کرد که نامزد حزب رقیب خلاف چنین دیدگاهی را دارد و مدعی است مسکو امنیت آمریکا را تهدید می کند و باید مانع پیشرفت روسیه شد.

رئیس جمهوری روسیه اظهارات کلینتون و برخی مقام های آمریکایی مبنی بر مداخله مسکو و نقش آفرینی در انتخابات آمریکا را رد کرد و گفت: می خواهیم امیدوار باشیم، این امر به دلیل افزایش نفوذ روسیه در سطح بین المللی باشد.

پوتین ادامه داد که در واقع از این طریق تلاش می شود، افکار عمومی را فریب دهند و با سیاهنمایی مسکو یک امپراتوری شرور تصویر کنند و رای دهندگان را از روسیه بترسانند.

هیلاری کلینتون نامزد دمکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور در هفته های اخیر سخنانی علیه پوتین و روسیه بیان کرده اند.

آنها همچنین ترامپ را متهم به حمایت از روسیه کرده و خواستار رویگردانی رای دهندگان آمریکایی از وی شده اند.

کد خبر 346781

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha