مرتضی رحمانی موحد، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی صبح دیروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های روز جهانی گردشگری که ۵مهرماه در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار می‌شود، گفت که شعار امسال سازمان جهانی جهانگردی، «گردشگری برای همه و ترویج دسترسی همگانی» است.

اين شعار، فراهم كردن امكانات دسترسي افراد كم توان در گردشگري را درنظر دارد و دولت‌ها و فعالان گردشگري را به توجه جدي به نياز مردمان كم‌توان به بهره بردن از صنعت گردشگري معطوف مي‌كند. معاون گردشگري در پاسخ به اين سؤال همشهري كه معاونت گردشگري چه تمهيداتي براي ايجاد زيرساخت گردشگري با هدف تسهيل تردد براي افراد كم‌توان در مجموعه‌هاي گردشگري كشور انديشيده است، گفت: از اواسط خردادماه در اتاق فكر برپايي مراسم روز جهاني گردشگري نمايندگاني از شهرداري‌ها، بهزيستي و بنياد شهيد حضور داشتند. پيش از اين نشست نيز از آنها خواسته شد طرح‌هاي خود را براي فراهم كردن امكان دسترسي همگاني به گردشگري با فراهم‌كردن زيرساخت‌ها و استانداردسازي مجموعه‌ها براي گردشگران كم‌توان به معاونت گردشگري ارائه كنند. آنها نيز طرح‌هاي خوبي دادند كه در طول سال ‌پيگيري مي شوند. او از ‌آموزش گردشگري در سنين پايين به دانش‌آموزان خبر داد و افزود: آموزش‌ها با هدف آشنايي با الزامات گردشگري به بيش از 40ميليون دانش‌آموز انجام مي‌شود.

رحماني موحد بار ديگر با تأكيد بر لزوم دسترسي آسان به گردشگري گفت: 3 سال است كه گردشگري در رئوس برنامه‌هاي دولت است و دستگاه‌هاي مختلف، مجلس، قوه قضاييه و سازمان‌هاي نظارتي نيز همكاري خوبي با بخش گردشگري كشور دارند.‌
معاون گردشگري با اعلام اينكه تمركز بخش گردشگري در سال‌جاري بر توجه به افراد كم‌توان و ناتوان است افزود: همكاري‌هاي خوبي آغاز شده كه بخشي از آنها در روز جهاني گردشگري اعلام مي‌شود.

او همچنين در پاسخ به سؤال ديگر همشهري درخصوص تلاش معاونت گردشگري كشور براي جذب گردشگران خارجي به ايران پس از تعطيلي سفارتخانه‌هاي انگليس و آلمان در تركيه به‌دليل ناامني گفت: حركت گردشگران اروپايي خلق‌الساعه و ناگهاني نيست. آنها ممكن است سفرشان را به تركيه لغو كنند ولي جايگزيني كشور ديگر برايشان ساده نيست. او افزود: گردشگران خارجي از يك‌سال پيش از سفر برنامه سفر به يك كشور خارجي را طراحي مي كنند.

او با اشاره به وضعيت كنوني تركيه اعلام كرد: طي سال‌هاي گذشته صنعت گردشگري تركيه آسيب بسيار ديده و بخش‌هاي گردشگري آن كشور نيز با نزول مواجه شده‌است. معاون گردشگري همچنين درخصوص سفر اتباع ايراني به تركيه هشدار داد و گفت كه ايراني‌ها بايد در اين شرايط توجه كنند كه در وهله اول در بازديد از كشورها به فكر جان خود باشند و در انتخاب مقاصد سفر دقت كنند.

کد خبر 346705

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha