براساس مصوبه شورای شهر تهران طی ۲سال آینده آن دسته از پایگاه‌های چندمنظوره مدیریت بحران تهران که بخش‌هایی از آن به کاربردهای متفرقه ورزشی و امور فرهنگی- اجتماعی اختصاص یافته بود به‌طور کامل در اختیار ستادهای مدیریت بحران مناطق و نواحی قرار می‌گیرد.

 رئيس سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران با اعلام اين خبر، مسائل طرح شده درخصوص تغيير كاربري، فروش يا اجاره برخي پايگاه‌هاي مديريت بحران را تكذيب كرد. احمد صادقي گفت: پايگاه‌هاي چندمنظوره‌اي نيز وجود دارد كه فرهنگسازي‌ و ترويج شادابي و نشاط در جامعه در كنار مهيا ساختن بستر عملياتي و تاكتيكي مديريت بحران در آنها مورد توجه قرار گرفته است. به گفته وي در مجموع اين پايگاه‌ها تا قبل از مصوبه شوراي شهر تك‌كاربردي نبوده و كاربردهاي متنوع در شرايط عادي و نيز در شرايط بحراني براي اين پايگاه‌ها مشخص شده است. وي افزود: در شرايط عادي فضاي اين پايگاه‌ها به منظور اجراي برنامه‌هاي آموزشي و توانمند‌سازي‌ مردم و استقرار گروه‌هاي امدادگر سازمان‌هاي خدمات اضطراري (اورژانس و هلال احمر) مورد استفاده قرار مي‌گيرد.وي اضافه كرد: همچنين ذخيره و دپوي مقدار محدودي اقلام و تجهيزات امدادي و جست‌وجو و نجات و اسكان اضطراري در كاركرد اين مجموعه‌ها پيش‌بيني شده است.

صادقي با تأكيد بر اينكه اين پايگاه‌ها صرفا انبار اقلام امدادگران يا مكان اسكان اضطراري نيست، گفت: طبق قانون جمعيت هلال احمر مسئوليت امداد و نجات و اسكان اضطراري را برعهده دارد و اين جمعيت در سراسر كشور و ازجمله پايتخت، مكان‌هاي دپوي تجهيزات امدادي و مواد غذايي را براي شرايط مقابله با بحران ‌پيش‌بيني كرده است. صادقي افزود: گرچه به‌نظر مي‌رسد در مورد پايتخت و كلانشهرها بايد تعدادي از انبارهاي اين جمعيت ‌داخل بافت‌شهري تأمين شود،‌ در همين خصوص اين سازمان از گذشته اعلام آمادگي كرده بخشي از فضاي اين پايگاه‌ها را به ذخيره‌سازي‌ اقلام امداد و نجات جمعيت هلال احمر با هدف ارتقاي تعامل و همكاري دو نهاد اختصاص دهد.

صادقي به دسته‌بندي سه‌گانه اين پايگاه‌ها اشاره كرد و گفت: تعدادي از پايگاه‌ها (حدود 60پايگاه) به‌صورت چندمنظوره در اختيار سازمان ورزش شهرداري تهران قرار گرفت كه بخش وسيعي از فضاهاي داخلي آن به رشته‌هاي مختلف ورزشي بانوان اختصاص يافت. وي اضافه كرد: در تعدادي از اين پايگاه‌ها نيز واحدهاي اورژانس با توجه به كمبود مكان‌هاي ثابت اورژانس در سطح شهر و با هدف تعامل ميان شهرداري تهران و مركز فوريت‌هاي پزشكي وزارت بهداشت (اورژانس) مستقر شده‌ كه همين امر نقش مهمي در كاهش زمان حضور عوامل اورژانس در صحنه حادثه داشته است.

کد خبر 346695

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha