شورای شهر تهران برای بارسوم و این‌بار در قالب اصلاحیه‌ای شهرداری تهران را ملزم کرد تا هرچه سریع‌تر در ۲ هفته آینده تمام ۱۱۰ پایگاه پشتیبانی و مدیریت بحران مناطق ۲۲گانه را به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران واگذارکند.

شورا

اعضاي شوراي شهرتهران همچنين مقرر كردند 54سوله‌اي كه هم‌اكنون براي ورزش بانوان مورد استفاده قرار مي‌گيرد نيز ظرف 2سال تخليه شود. اين مهلت از آن روست كه فرصت جايگزيني مجموعه‌هاي استاندارد ورزشي ويژه بانوان با سوله‌هاي بحران وجود داشته باشد. يكي ديگر از تأكيدات شوراي شهر اين بود كه شهرداري تهران بايد ظرف 5سال آينده تعداد سوله‌هاي بحران را از 110مجموعه فعلي به 385سوله افزايش دهد به‌نحوي كه هر محله از شهر تهران حداقل به يك سوله بحران مجهز باشد.
بنابراين گزارش اين سوله‌ها بايد به تمام وسايل و ابزار امداد ونجات و مواد غذايي فسادناپذير براي امدادرساني به محله‌ها در مواقع بحران مجهز شوند.

  • بحث بر سرباغ‌هاي شهر

يكي از اخبار داغي كه از ابتداي سال در رسانه‌ها پخش شد موضوع قطع درختان باغي در محله دروس تهران بود كه البته درباره صحت و سقم آن ميان برخي از اعضاي شوراي شهر و شهرداري تهران اختلاف بود تا اينكه مهدي چمران به‌عنوان رئيس شوراي شهر پيشنهاد داد به‌منظور حل اختلافات بازديد مشتركي از سوي رئيس كميته محيط‌زيست شورا و معاون خدمات شهري شهرداري تهران صورت گيرد. اين بازديد روز شنبه هفته جاري انجام پذيرفت و رئيس شوراي شهر نيز ديروز خواست تا نتيجه اين بازديد ارائه شود.

نظر محمد حقاني اين بود كه در بازديد اخير متوجه شده كه در ايام عيد هيچ درختي از پلاك 5هزار و 100متري واقع در بلوار شهرزاد كوچه يار احمدي قطع نشده است اما 47 اصله درخت از سال 84 تا 94 (10سال) از اين باغ كسر شده است. رئيس كميته محيط‌زيست شوراي شهر گرچه به اين نتيجه رسيده بود كه از اين پس صرفا به گزارش‌هاي مردمي تكيه نخواهد كرد و حتما پس از دريافت هر گزارش ابتدا بازديد ميداني خواهد كرد و اگر تخلفي را درست ديد تذكر مي‌دهد، گفت: با وجود اين هنوز درباره اينكه پلاك كناري اين باغ كه 1200متر مساحت دارد 4 اصله درخت قطع شده يا جابه‌جا ابهام وجود دارد.

همچنين مجتبي عبداللهي، معاون خدمات شهري شهرداري نيز اعلام كرد: بهتر است در موضوعات اينچنيني بين شوراي شهر و شهرداري اعتماد بيشتر از اين بوده و گزارش‌هاي ارائه شده درباره قطع نشدن درختان محله دروس را قبول كنيم. نظر عباس جديدي عضو كميسيون نظارت و حقوقي هم اين بود كه نگاه سياسي به محيط‌زيست بسيار خطرناك‌تر از تخريب محيط‌زيست و فضاي سبز است چون به تشويش اذهان عمومي منجر خواهد شد. وي گفت: من نيز به‌عنوان عضو كميسيون نظارت و حقوقي بازديد كردم و معتقدم كه ازاين دو پلاك حتي يك اصله درخت هم قطع نشده و هيچ تخلفي صورت نگرفته است. اسماعيل دوستي عضو كميسيون عمران اما از وجود مافياي قطع درخت درتهران سخن گفت كه به شكل سازمان يافته به‌ويژه در مناطق يك، 5 و 4 به اين كار مشغولند.

جدول

کد خبر 331214

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha