همشهری آنلاین: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تبعیت کامل از ولی فقیه در عرصه های مختلف و مورد نیاز انقلاب اسلامی به ایفای نقش می پردازد و در پذیرش نقش های جدید هم پیشگام است.

 باقری

به گزارش ستاد کل نیروهای مسلح، سرلشکر پاسدار محمد حسین باقری، این مطلب را در مجمع سراسری فرماندهان و مسئوللان سپاه عنوان کرد و افزود: تأمین امنیت پایدار، اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی، فرهنگ، ارتقای وحدت ملی و تعمیق فرهنگ و باورهای اسلامی از جمله عرصه هایی است که سپاه در آنها ایفای نقش می کند.

وی اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد بکارگیری ترفندهای مختلف از سوی دشمن برای به زانو در آوردن ملت ایران بوده ایم که با ایثار و مجاهدت نیروهای مسلح کشورمان به ویژه سپاه و نیز ایستادگی مردم ، امنیت غرور آفرینی در جای جای ایران اسلامی وجود دارد.

سرلشکر باقری با عنوان مصادیقی از ایفای نقش سپاه در تأمین امنیت و ارتقای توان بازدارندگی کشور خاطرنشان کرد: امنیت پایداری در شمالغرب کشور با جانفشانی رزمندگان غیور نیروی زمینی سپاه، همانند جای جای این سرزمین اسلامی برقرار است؛ پاسداران نیروی دریای سپاه در خلیج فارس و تنگه هرمز با دلاوری های خود، ناوهای آمریکایی را خاضع خود کرده و شناورهای تندرو سپاه لرزه بر اندام آنان انداخته اند.

وی افزود: اقتداری که امروز با توان نیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسداران حاصل شده است تا حدود زیادی دشمن را از مواجهه مستقیم و کلاسیک با ما بر حذر داشته است و در برآوردهای آنان هزینه جنگ بر فایده غلبه دارد که این، از نتایج بازدارندگی دفاعی و اقتدار ایران اسلامی به شمار می رود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه دشمن از طریق عملیات نرم، فعالیت روانی و فرهنگی درصدد تاثیرگذاری بر باور ملت ایران است ، اظهار کرد: دشمنان انقلاب اسلامی رویکرد عملیات تاثیر محور را با هدف تسخیر اذهان ملت دنبال می کنند تا سوالات اعزامی را در اذهان جایگزین روحیه انقلابی کنند.

وی نفوذ را راهبرد دشمن در مقابله با انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: دشمن، امروز سعی دارد در باور و ذهن مسئولان و مدیران ما نفوذ کند؛ در صورتی که بتواند در اذهان نخبگان تزلزل ، ایجاد و رویکرد انقلابی آنها را دچار مخاطره کند، توانسته است اهداف خود را محقق کند.

وی با تاکید بر اینکه از نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی، جهاد کبیر باید سرلوحه اقدامات سپاه قرار گیرد، گفت: در سال های اخیر معظم له به مشخص بودن مرز خودی و دشمن، انقلابی بودن و ماندن و جهاد کبیر تاکید داشته اند که تمام این موضوعات ابعاد مختلف یک موضوع است.

وی از جهاد کبیر بعنوان امر الهی یاد کرد و افزود: این جهاد با استدلال، آغاز و با مبارزه، ادامه می یابد و در واقع به معنای استحکام بخشی قدرت درونی و انقلابی بودن است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پایبندی به مبانی، استقامت و عدم عقب نشینی در برابر مشکلات را از مبانی انقلابی گری توصیف و تصریح کرد: هدف گیری آرمان های بلند انقلاب اسلامی، عدم روزمرگی، همت بلند برای دستیابی به اهداف و پایبندی به استقلال در تمام عرصه ها به ویژه عرصه فرهنگ از دیگر شاخصه های انقلابی گری بشمار می رود.

سرلشکر باقری افزود: همچنین درک برنامه دشمن و عدم تبعیت از او و تقوای دینی و سیاسی از دیگر شاخص های انقلابی گری است.

وی در ادامه با برشمردن رسالت خطیر سپاه در عرصه جهاد کبیر از دشمن شناسی و شناخت دشمن انقلاب به عنوان یکی از این رسالت ها یاد کرد و گفت: امروز آمریکا بزرگ ترین دشمن انقلاب است همچنین رژیم غاصب صهیونیستی ، انگلیس و دست نشاندگان منطقه ای همچون آل سعود، دشمنان انقلابند و در دشمنی خود از هیچ اقدامی فروگذار نمی کنند.

وی، اشراف کامل بر نقشه ها و طرح های دشمن، پیش بینی اقدامات و مراقبت از غافلگیرشدن در برابر دشمن را مهم و حائز اهمیت برشمرد و تصریح کرد: دشمن، گاهی اهداف خود را از طریق برخی که در ظاهر خود را در جبهه دوست معرفی می کنند، دنبال می کند که برخورداری از بصیرت انقلابی و ارزیابی با شاخص های انقلابی راهکار شناخت دشمن است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تأکید براین که باید در معاملات بین المللی توجه بسیار شود که استقلال ما زیر سؤال نرود، خاطرنشان کرد: در مساله FATF این سؤال مطرح است که پذیرش این معاهده استقلال ما را در بر می گیرد یا خیر.

سرلشکر باقری حرکت با اخلاص، پایبندی به اصول، تلاش برای استحکام بخشی درون نظام و تلاش برای استحکام بخشی درونی سپاه را از تکالیف بر عهده سپاه در عرصه جهاد کبیر دانست و گفت: تلاش برای عمق بخشی خارجی انقلاب اسلامی نیز رسالت مهمی است که بحمد الله امروز رزمندگان نیروی قدس سپاه اقدامات گسترده و درخور توجهی را در راستای تقویت محور مقاومت و حمایت از مظلومین شکل داده اند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه نیروهای مسلح ما انسان محورند هم افزود: از این رو می بایست در جذب، آموزش و بکارگیری جوانان مؤمن، پرشور و انقلابی حداکثر تلاش را بکار بست.

سرلشکر باقری در ادامه با بیان اینکه تجربه برجام ثابت کرد که آمریکا قابل اعتماد نیست اظهار کرد: برداشت آمریکا از مذاکره این است که طرف مقابل از مواضع خود کوتاه بیاید که این موضوع قابل قبول و پذیرش نیست.

سرلشکر باقری با تأکید بر اینکه سپاه به عنوان قوی ترین نهاد، پاسدار انقلاب همواره نیاز به ارتقای قدرت و توان دارد، یاد آور شد: ارتقای توان موشکی، دریایی، زمینی، بسیج و توانایی هایی که در شکل دهی قدرت بازدارندگی کشور نقش دارد از جمله روندهایی است که تا به امروز با قوت پیش رفته است و به یاری خداوند متعال همچنان ارتقای این روند ادامه می یابد.

کد خبر 346655

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha