همشهری آنلاین: نخستین شناور «بالگرد بر» ساخت داخل با نام شهید دریادار محمد ناظری در آیینی با حضور سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه و جمعی از فرماندهان و مسئولان لشکری و کشوری به یگان رزم نیروی دریایی سپاه ملحق شد.

شناور

به گزارش ایرنا فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این آیین گفت: این شناور بزرگترین شناور آلومینیومی ساخت کشور با شکل بدنه پیشرفته و روز دنیاست که قابلیت دریانوردی در امواج خروشان و حمل همزمان 100 نفر و بالگرد را دارد.

دریادار پاسدار علی فدوی افزود: شناور بالگرد بر شهید ناظری توسط سازمان تحقیقات خودکفایی نیروی دریایی سپاه طراحی و در موسسه شهید محلاتی از موسسه های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در بوشهر ساخته شده است.

وی یادآورشد:این شناور با ابعاد طول 55متر ، عرض 14.1 متر ، ارتفاع 13متر و آبخور 15متر برد دریانوردی 10هزار کیلومتر( 14نات) دارد.

دریادار فدوی با بیان اینکه وزن سازه این شناور 90 تن و وزن کل آن 240تن است اضافه کرد:سرعت بیشینه شناور بالگرد بر شهید نظری 28نات دریایی است.

وی گفت: این شناور توسط محققان کشورمان بدون هیچگونه وابستگی به خارج طراحی ، ساخت و تجهیز شده است که امروز بطور رسمی به منطقه یکم نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس ملحق شد.

دریادار فدوی اضافه کرد: شکل بدنه شناور بالگرد بر شهید ناظری پیشرفته، مقاومت هیدرودینامیکی ، تعادل پایداری در امواج بلند و برد بلند دریانوردی امکان حضور قدرتمند نیروی دریایی سپاه را در آب های آزاد و اقیانوس ها فراهم می سازد.

کد خبر 346271

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha