همشهری آنلاین: وزارت علوم ۷۸۰ رشته محل از ۴هزار و ۹۰۰ رشته محل دانشگاه آزاد را منتشر و اعلام کرد موارد بعدی در دست بررسی است و بعد از تکمیل مراحل بررسی، اعلام می‌شود.

به گزارش مهر، دفتر گسترش آموزش عالی از مجموع ۴ هزار و ۹۰۰ «رشته-مقطع-محل» مورد درخواست دانشگاه آزاد اسلامی که به دفتر گسترش آموزش عالی ارایه شده بود، ۷۸۰ مورد را تاکنون تایید کرده است.

دانشگاه آزاد اسلامی، رشته‌محل‌های مذکور را در دو نوبت جهت بررسی به دفتر گسترش آموزش عالی تحویل داده بود و تاکنون ۷۸۰ مورد (به ترتیب حروف الفبای نام محل استقرار واحد دانشگاه) مورد تایید قرار گرفته و موارد باقی مانده به محض تکمیل مراحل بررسی و جمع‌بندی به اطلاع خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، از تعداد ۷۸۰ مورد که تاکنون تایید شده، حدود ۵۴۵ مورد در گروه علوم انسانی قرار دارد. گروه فنی و مهندسی با حدود ۱۳۳ مورد در رتبه بعدی و گروه‌های علوم پایه، هنر و معماری، دامپزشکی و علوم کشاورزی به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

دانشگاه آزاد از سال‌های گذشته اقدام به پذیرش دانشجو در رشته‌های غیرمجاز کرده بود که با واکنش وزارت علوم مواجه شد. این موضوع به شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز کشیده شد و شورا مقرر کرد که شورای گسترش آموزش عالی، رشته‌های دانشگاه آزاد را در مهلت مقرر بررسی کرده و در صورت واجد شرایط بودن مجوز آن را صادر کند.

بر همین اساس کمیته‌ای متشکل از نمایندگان وزارت علوم و دانشگاه آزاد برای ارزیابی و بررسی رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شد.

در اوایل سال جاری، دفتر گسترش وزارت علوم از تایید حدود ۳ هزار و ۴۸۹ رشته محل این دانشگاه خبر داد و همچنین محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در اواخر سال گذشته اعلام کرد، ۹ هزار رشته محل این دانشگاه از سوی این وزارتخانه تعیین تکلیف شده‌اند.

به گفته حمید میرزاده، بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانشگاه آزاد اسلامی تا پایان شهریور ۹۵ فرصت دارد تا اگر رشته‌ای نقصی داشت، آن را برطرف کند.

در حال حاضر با احتساب ۷۸۰ رشته‌محل‌هایی که به تازگی تایید شده است، بیش از ۱۳ هزار رشته محل این دانشگاه توسط شورای گسترش آموزش عالی بررسی و تایید شده است.

کد خبر 346140

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha