یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: محمد سانوسی بارکیندو در سال ۱۹۵۹ در شهر یولا در کشور نیجریه به دنیا آمد. او رئیس سابق شرکت ملی نفت نیجریه بود و تجربه بسیار زیادی در صنایع نفت و گاز نیجریه دارد.

Barkindo

محمد سانوسی بارکیندو یک سیاست‌مدار اهل نیجریه است که در ۲ ژوئن ۲۰۱۶ بعنوان بیست و هشتمین دبیر کل اوپک انتخاب شد.

وی همچنین مسوولیت‌های بسیاری در اوپک بین سالهای 1986 تا 2010 داشته است. وی در سال 1986 نماینده هیات نیجریه در اوپک شد. از سال 1993 تا 2008 میلادی نماینده ملی نیجریه در کمیسیون اقتصادی اویک بود. در سال 2006 جانشین دبیرکل اوپک شد و در سالهای 2009 تا 2010 میلادی نماینده نیجریه در هیات عامل اوپک بود.

بارکیندو در فعالیت‌های بین‌المللی‌اش از سال 1991 به تهیه چارچوب کنوانسیون تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد و پروتکل کیوتو به عنوان رهبر هیات فنی نیجریه در مذاکرات سازمان ملل کمک کرد.

انتخاب بارکیندو به یک دوره طولانی بحث و کشمکش میان اعضای این گروه بر سر اینکه چه کسی دبیرکل اوپک بشود، پایان داد.

کشور نیجریه که از اعضای اوپک است، بارکیندو را در اوایل سال 2016 برای این سمت پیشنهاد کرد.

بارکیندو مسئولیت‌هایی چون مدیر شرکت ملی مهندسی و فنی نیجریه، رئیس استرلینگ مهندسی عمران نیجریه، معاون مدیرعامل شرکت گاز طبیعی مایع نیجریه، رئیس فدرال رادیوی نیجریه و مدیرعاملي شرکت ملی نفت نیجریه را در کارنامه کاری خود دارد.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) روز پنج‌شنبه ۲ ژوئن در صد و شصت و نهمین نشست خود، محمد بارکیندو، نماینده نیجریه را به عنوان دبیر کل این سازمان انتخاب کرد. محمد بارکیندو برای مدت ۳ سال جایگزین عبدالله البدریاز از کشور لیبی شد که از سال ۲۰۰۷ تاکنون در این سمت قرار داشت.

کد خبر 346106

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha