همشهری آنلاین: دور جدید مذاکرات وزیران امور خارجه آمریکا و روسیه درباره سوریه بدون اینکه نتیجه‌ای به دنبال داشته باشد، متوقف شد.

سریال مذاکرات بدون نتیجه | کری و لاوروف درباره سوریه به توافق نرسیدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در حالی که خبرها از آغاز دور جدید مذاکرات وزیران امور خارجه دو کشور آمریکا و روسیه درباره تحولات در سوریه حکایت دارد، برخی مقامات آمریکایی ضمن هشدار درباره عدم امکان تداوم مذاکرات طرفین برای مدت طولانی، از امکان دست یابی به توافقی در این باره نیز خبر می دهند.

این در حالیست که پایگاه خبری النشره درباره مذاکرات «جان کری» و «سرگئی لاوروف» وزیران امور خارجه آمریکا و روسیه اعلام کرد: مذاکرات جان کری وزیر امور خارجه آمریکا با سرگئی لاوروف همتای روس اش به نتیجه ای نرسید و طرفین رایزنی های خود را متوقف کردند.

این پایگاه خبری می افزاید: علت توقف مذاکرات طرفین ادامه رایزنی های مقامات وزارت خارجه دو کشور با کارشناسان کشورهای متبوع خود درباره راه حل موضوعات باقیمانده درباره بحران کنونی در سوریه است.

یک مقام ارشد در وزارت خارجه آمریکا در این باره به خبرگزاری رویترز اعلام کرد: چون درباره برخی موضوعات به توافق هایی رسیده ایم؛ نمی توان مذاکرات را متوقف نمود و لذا باید پیرامون مسائل باقیمانده رایزنی کنیم.

این مقام ادامه داد: مسائل باقیمانده بسیار فنی و پیچیده هستند و لذا در این مقطع زمانی نمی توان گفت که رایزنی ها رو به اتمام است. آمریکا اعلام کرده است که صبر این کشور نامحدود نیست و در صورتیکه نتیجه ای از ادامه رایزنی ها به دست نیاید، گفتگوها را ادامه نمی دهد.

کد خبر 345875

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha