همشهری آنلاین: قائم مقام وزیر کشور گفت: فرمانداران نظام جمهوری اسلامی باید بی طرف باشند، در انتخابات آینده هم همین طور است، رأی مردم حق الناس است و باید دقیق و بی طرفانه برگزار شود.

به گزارش ايرنا، محمدحسین مقیمی در سمینار مشترک با فرمانداران و بخشداران استان البرز، گفت: در شاخص تورم از 43 درصد به هشت درصد رسیدیم و امروز شاهد رشد اقتصادی خوب به رغم کاهش درآمدهای نفتی هستیم.

وی ادامه داد: باید تلاش ها بیشتر شود چراکه در افق 1404 بنا به تاکید مقام معظم رهبری می‌خواهیم حرف اول منطقه را بزنیم و باید عقب ماندگی ها را جبران کنیم.

مقیمی خاطرنشان کرد: در این شرایط که با مشکلات مالی بسیاری مواجه هستیم با اجازه مقام معظم رهبری 10میلیارد دلار در بخش آب و خاک سرمایه گذاری داشتیم.

مقیمی تاکید کرد: باید جامع نگر درمسایل اقتصادی باشیم چراکه دولت برغم فشارهای مختلف توانست بسیاری از مشکلات را از جمله برجام را به نتیجه برساند و امروز شاهد آن هستیم که بیکاری کم شده و تورم نیز کاهش یافته است.

وی ضمن گرامیداشت ایام ذیحجه، گفت: مسلمان در این ماه برائت از مشرکان را به انجام می رسانند و در منا و عرفات ارتباط معنوی مردم با خداوند بزرگ برقرار می شود. در این ایام مسلمان از هر رنگ و نژاد در برابر خداوند یگانه، یکسان قرار می گیرند.

قائم مقام وزیر کشور تصریح کرد: برخوردی که دولت عربستان سال گذشته در ارتباط با آسیب دیدگان حادثه منا، قبل و بعد از این حادثه داشت، نشان از این دارد که دولت عربستان قادر به برگزاری مطلوب این مراسم نیست.

وی تأکید کرد: امیدواریم در کنگره حج امسال، علما و اندیشمندان در این زمینه تفکر و تأمل کنند، به ویژه امروز که مسلمانان در اقصی نقاط کشور با جریان افراطی گری مواجه هستند و باید چاره اندیشی شود تا اسلام ناب محمدی جریان های افکار تکفیری و کشتارهای کشورهای اسلامی که از تفکرات غلط و بی ریشه و اساس از وهابیت در عربستان نشأت می گیرد، کنار زده شود.

قائم مقام وزیر کشور در ادامه به بخشی از وظایف و مأموریت های وزارت کشور اشاره کرد و گفت: وزارت کشور با توجه به جایگاه قانونی، اختیارات و وظایفی دارد که در قانون به آن پرداخته شده، موظف است این وظایف را شایسته و مطلوب به انجام برساند.

وی خاطرنشان کرد: امنیت یکی از اصلی ترین وظایف هر حکومتی است و مسئولیت برقراری امنیت برعهده وزارت کشور، استانداری و فرمانداری هاست و باید شرایطی مهیا شود که مردم در امنیت کامل به زندگی خود ادامه دهند.

معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه امروز کشور برخوردار از نعمت امنیت است، ادامه داد: امروز در کل کشور، مناطق مرزی، عشایری، روستایی، شهرهای بزرگ و کلانشهرها، وزارت کشور با موفقیت کارها را پیش می برد و در شرایطی که کشورهای همسایه از نظر امنیت با تحرکات تروریستی و کشتار مواجه هستند، با حضور نیروهای امنیتی و انتظامی، سپاه، بسیج و ارتش و برخورد دستگاه قضایی، شرایطی امن در کشور ما وجود دارد و دشمنان ما نتوانسته اند کوچکترین تحرکی داشته باشند.

مقیمی در ادامه گفت: دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهرها و روستاها را در پیش داریم، همان طور که در سال 94 نیز انتخابات مجلس و مجلس خبرگان را برگزار کردیم و کار خوبی در وزارت کشور به انجام رسید که بخشی نیز به نحوه عملکرد مثبت شما فرمانداران برمی گشت.

مقیمی گفت: توصیه مقام معظم رهبری این است که رأی مردم حق الناس است و تکلیف ما مسئولان خطیر است و اجرای مُرقانون را باید مورد توجه قرار دهیم.فرمانداران و بخشداران با بی طرفی کامل باید انتخابات را به انجام برسانند.

مقیمی گفت: فرمانداران نظام جمهوری اسلامی باید بی طرف باشند، در انتخابات آینده هم همین طور است، رأی مردم حق الناس است و باید دقیق و بی طرفانه برگزار شود.

کد خبر 345613

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha