همشهری آنلاین: وزیر علوم درباره سطح همکاری اساتید ایرانی و اروپایی، گفت: کشورهای اروپایی نیز عمیقا علاقه‌مند هستند با ایران همکاری کنند؛ به طوری که ۱۴۱ پروژه تحقیقاتی بین اساتید ایرانی و اروپایی امضا شده است که از هر دو طرف حمایت شده و نظارت می‌شود که این تعداد باید افزایش یابد.

دانشجویان غیر ایرانی

به گزارش همشهري آنلاين، دكتر محمد فرهادی در نهمین نشست معاونان و مدیران بین‌الملل دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری، افزود: همچنین با اتحادیه اروپا سه پروژه بالای میلیون یورویی منعقد و فعالیت‌های آن آغاز شده است.

وي با بیان اینکه تاسیس دوره‌های مشترک از اولویت‌های برنامه بین‌المللی وزارت علوم است، خاطرنشان کرد: عملا این برنامه شروع شده است و در سه ماه اول امسال سه دوره مشترک با کره و دو کشور اروپایی آغاز کرده‌ایم که البته این کافی نیست.

وزير علوم، تحقيقات و فناوري ادامه داد: تعدادی از کشورها از جمله چین و روسیه را به عنوان کشور هدف در حوزه بین‌الملل مشخص کرده‌ایم که باید ارتباطات بیشتری با این کشورها داشته باشیم.

  • تنها نیم درصد دانشجویان دانشگاه‌هاي كشور خارجی هستند

دکتر مجتبی شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزیر علوم نيز در اين نشست گفت: در حال حاضر نیم درصد از جمعیت دانشجوی ما از کشورهای خارجی هستند که عمدتا محدود به کشورهای محروم منطقه می‌شوند.

وي با بيان اينكه سه اصل رقابت‌پذیری، انگیزه و همکاری مشترک با مراکز جهانی، برای رشد در عرصه بین‌المللی ضروری است، افزود: دانشگاه‌ها علیرغم رشد قابل توجهی که داشته‌اند، با دانشگاه‌های مطرح دنیا بسیار فاصله دارند و در بین ۵۰۰ دانشگاه برتر دنیا شاید تنها دو مورد از دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران وجود داشته باشد.

معاون آموزشی وزیر علوم همچنين از صدور مجوز اصولی تاسیس دانشگاه گروه ۸ خبر داد و گفت: با حمایت کشورهای عضو گروه ۸ این دانشگاه شکل می‌گیرد.

  • هیچ منطقه ممنوعه‌ای برای پذیرش دانشجوی غیرایرانی نداریم

دکتر مجتبی صدیقی، رئیس سازمان امور دانشجویان نيز گفت: هیچ منطقه ممنوعه‌ای برای جذب دانشجویان غیرایرانی نداریم و همه دانشگاه‌های كشور می‌توانند برای جذب دانشجوی غیرایرانی اقدام کنند.

وي افزود: در حال حاضر ۲۱ هزار و ۵۰۰ دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه‌های کشور مشغول به تحصیل هستند که این تعداد تا پایان برنامه ششم می‌تواند به ۷۵ هزار نفر افزایش یابد.

رئيس سازمان امور دانشجويان تاكيد كرد: در راستای روان‌سازی و سرعت بخشیدن به پذیرش دانشجویان غیرایرانی، سرعت پذیرش این دانشجویان را افزایش دادیم به طوری که با هماهنگی وزارتخانه‌های ذیربط، روند پذیرش این دانشجویان را به سه هفته کاهش دادیم.

* منبع: برگرفته از خبرگزاري مهر

کد خبر 345528

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha