یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت، با اشاره به اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد پزشکی از افزایش ظرفیت پذیرش در این آزمون خبر داد.

به گزارش ايسنا، دکتر محمدحسین پورکاظمی با اعلام این خبر اظهار کرد: داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت www.sanjeshp.ir و وارد کردن کد ملی یا کد رهگیری خود نتایج نهایی آزمون را مشاهده کنند.

وی در ادامه با اشاره به افزایش ظرفیت پذیرش در آزمون کارشناسی ارشد پزشکی امسال، افزود: ظرفیت پذیرش در آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی در دفترچه منتشر شده 4 هزار و 714 نفر اعلام شده بود که بر اساس تصمیماتی که گرفته شد بالغ بر 1500 نفر به تعداد پذیرفته‌شدگان نهایی افزوده می‌شود.

دکتر پورکاظمی همچنین تصریح کرد: علاوه بر ظرفیت تعیین‌شده در پذیرش آزمون کارشناسی ارشد پزشکی، دانشجویان استعدادهای درخشان نیز بدون آزمون در کارشناسی ارشد پذیرفته خواهند شد و ظرفیت نهایی در پذیرش این آزمون بیش از 6 هزار و 500 نفر خواهد بود.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت، با اشاره به انتخاب رشته 17 هزار داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد پزشکی، گفت: از مجموع ٧٣ هزار داوطلب شرکت‌کننده در ٧٩ رشته، حدود ٥٣هزار نفر خانم‌ و مابقی شرکت‌کنندگان از آقایان بوده‌اند.

داوطلبان آزمون ارشد پزشکی روزهای ٢٣ و ٢٤ اردیبهشت ماه جاری در ٧٩ رشته و ۵۶ مجموع رشته گروه پزشکی به رقابت پرداختند و در این آزمون به دانشجویان اجازه شرکت همزمان در دو رشته تحصیلی داده شده بود.

کد خبر 345415

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha