همشهری آنلاین: گابریل گارسیا مارکس ربع قرن دریافت جایزه نوبل را جشن گرفت.

به نوشته ال موندو، این نویسنده همچنین در سال جاری 80 ساله شد و چهارمین دهه از نگارش مهمترین کتابش، صد سال تنهایی را نیز جشن گرفت. در 21 اکتبر سال 1982 آکادمی نوبل با اعلام اینکه برنده جایزه ادبی نوبل گابریل گارسیا مارکز خواهد بود وی را بزرگترین نویسنده سبک رئالیسم جادویی و برترین چهره ادبی آمریکای لاتین در آن سال توصیف کرد.

مارکس در سال 1982 موفق شد با پشت سر گذاشتن گراهام گرین نویسنده بریتانیایی و گونتر گراس نویسنده آلمانی جایزه نوبل ادبیات را در یافت کند.

کلمبیایی‌ها امسال را به افتخار مارکس، سال گابو، مخفف گابریل، نام گذاری کرده‌اند و جشن‌هایی را تحت عنوان عروسی‌های نقره‌ای به پاسداشت تلاش‌های این نویسنده که تنها کلمبیایی برنده جایزه نوبل است برگزار کردند. به همین مناسبت مراسمی به منظور گرامیداشت این نویسنده بزرگ در چهارمین کنگره زبان اسپانیایی در شهر کارتاخنا دلا ایندیا واقع در کلمبیا برگزار شد.

در این مراسم همچنین از انتشار کتب صد سال تنهایی در تیراژ یک میلیون نسخه خبر داده شد.

5 ژوئن سال جاری مارکس چهلمین سال انتشار صد سال تنهایی را نیز جشن گرفت. اولین بار این کتاب با 8 هزار تیراتژ توسط  یک انتشاراتی آرژانتینی منتشر شد. این 8 هزار نسخه طی مدت 15 روز خریداری شدند. بعدها صد سال تنهایی به 35 زبان ترجمه و 30 میلیون نسخه از آن انتشار یافت.

کد خبر 34530

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز