همشهری آنلاین: حکم یک دادگاه درکره جنوبی درباره مجاز بودن تظاهرات در نزدیکی مکان‌های دیپلماتیک از جمله سفارت آمریکا، باعث ایجاد شرایطی نگران کننده برای واشنگتن شده است.

آشفتگی آمریکا از حکم دادگاهی در کره جنوبی

به گزارش ایرنا، دادگاه اجرایی شهر سئول در پایتخت کره جنوبی روز شنبه حکمی صادر کرد که بر اساس آن گروه های مدنی می توانند در نزدیکی این مکان ها دست به تجمعات اعتراضی و راهپیمایی بزنند.

اگرچه حکم صادره تاکید کرده که چنین اعتراضات و اجتماعاتی نباید به خشونت کشیده شده و در سطح گسترده برگزار شود،اما همین مسئله آشتفگی زیادی را برای مقامات کاخ سفید ایجاد کرده است.

صدور این حکم باعث شده تا آمریکا اولین کشوری باشد که به رای این دادگاه به نفع گروه های مدنی اعتراض می کند.

به گزارش یونهاپ ازکره جنوبی، وابسته امنیتی آمریکا درنامه ای خواستار پایان دادن به این مسئله شده واین حکم را برای امنیت سفارت و مراکز دیگر آمریکا در این کشور خطرناک دانسته است.

پیشتر درکره جنوبی اعلام شده بودکه هیچ گروه و فردی نمی تواند تا شعاع 100 متری این مکان ها اجتماع کند اما حالا با این حکم این محدودیت برداشته شده است.

وابسته امنیتی آمریکا افزوده است که باید اجازه داد تا ماموران پلیس با تظاهرکنندگان در اطراف سفارتخانه ها حق برخورد داشته باشند در غیر این صورت امنیت از بین خواهد رفت.

آمریکا تاکید کرده است که تظاهرات از سوی هر گروهی ممکن است هر لحظه به خشونت کشیده شود و این در رای دادگاه نادیده گرفته شده است.

در یک سال گذشته بارها و بارها در مقابل سفارت آمریکا در کره جنوبی تجمعات اعتراضی برپا شده و به همین دلیل محدودیت هایی برای گروه های مدنی تظاهرکننده اعمال شده بود.

نگرانی واشنگتن اینجاست که به دلیل تصمیم مشترک آمریکا و کره جنوبی برای استقرار سامانه موشکی «تاد» در سال آینده میلادی، مخالفان این طرح از آحاد مردم در برابر مراکز متعلق به آمریکا تجمعاتی برگزار کنند.

کد خبر 345292

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha