همشهری‌آنلاین: برنامه جهانی غذا اعلام کرد علاوه بر دست و پنجه نرم کردن ۴۰ درصد مردم افغانستان با کمبود مواد غذایی، حدود ۴۰ درصد کودکان این کشور نیز دچار سوء تغذیه مزمن هستند.

برنامه جهانی غذا (WFP) وابسته به سازمان ملل اعلام کرد: بر اساس ارزیابی این نهاد حدود 40 درصد از مردم افغانستان که 11 میلیون و 300 هزار نفر را شامل می‌شود، با کمبود مواد غذایی مواجه هستند.

به گزارش خبرگزاری آوای افغانستان ، آرثین کازین، رئیس بخش اجرایی این نهاد در پایان سفر چهار روزه خود در افغانستان گفت: این نهاد به حدود دو میلیون افغان که با نداشتن مصونیت غذایی روبه‌رو بودند، کمک نقدی و غذایی کرده است.

او افزود: برای کمک به یک میلیون و 600 هزار نفر دیگر در افغانستان این نهاد تا پایان سال جاری میلادی نیاز به 50 میلیون دلار دارد تا روند فعالیت این نهاد در طول زمستان متوقف نشود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، کازین خاطر نشان کرد: در کنار سایر چالش‌ها که در افغانستان وجود دارد ، رسیدگی به نیازهای فوری آوارگان اخیر یکی از اولویت‌های این نهاد است.

رودا کابانا، معاون دفتر برنامه جهانی غذا در افغانستان نیز گفت: این نهاد در 10 درصد مناطق تحت پوشش به دلیل جنگ( استان‌های هرات، پکتیکا، غور، هلمند، ارزگان و شهرستان وردوج در بدخشان)، فعالیتش را به حالت تعلیق درآورده‌ است.

برنامه جهانی غذا از 1963 تا کنون در افغانستان فعالیت دارد.

کد خبر 345252

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha