پس از آنکه با پیگیری کارشناسان و رسانه‌ها، لایحه ممنوعیت به کارگیری و حمل سلاح سرد در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تصویب شد، رئیس پلیس آگاهی ناجا نیز از نمایندگان خواست لایحه ممنوعیت حمل سلاح سرد را پس از سال‌ها وقفه در صحن مجلس بررسی کرده و تصویب کنند.

دعوای خیابانی

سردار محمدرضا مقيمي با بيان اينكه پيگيري براي تصويب اين لايحه يكي از اقداماتي است كه پليس در سال‌هاي اخير همواره به‌دنبال آن بوده و در مجالس مختلف در اين‌باره حضور پيدا كرده است، به خبرگزاري ايسنا گفت: «به‌عنوان پليس همواره نظر مثبت خود را درباره تصويب لايحه ممنوعيت حمل سلاح سرد اعلام كرده و اين موضوع يكي از مطالبات جدي ما از مجلس است.

اميدواريم در مجلس دهم اين موضوع مورد توجه قرار گرفته و سرانجام پس از گذشت سال‌ها لايحه ممنوعيت حمل سلاح سرد به تصويب برسد؛ چراكه معتقديم تصويب اين لايحه تأثير چشمگيري در كاهش وقوع جرايمي همچون قتل، سرقت، زوگيري و نزاع دارد و از سوي ديگر مي‌تواند احساس امنيت در جامعه را نيز افزايش دهد.»

وي با بيان اينكه براساس آمارهاي موجود درصد قابل توجهي از قتل‌ها بدون انگيزه قبلي انجام مي‌شود، افزود: «ممكن است فردي چاقويي همراه داشته و به پاركي برود، در آنجا نزاعي رخ دهد و آن فرد ناخواسته با چاقويي كه همراه دارد، ضرباتي را به فرد مقابل وارد كند و منجر به مرگ او شود. اين در حالي است كه اگر اين فرد بداند حمل سلاح سرد از سوي او جرم محسوب مي‌شود، اصلا چاقويي را همراه خودش به بيرون نمي‌برد كه هنگام وقوع نزاع قتلي رخ دهد.»

آمار پزشكي قانوني نشان مي‌دهد طي ۱۰سال اخير بيش از ۱۰هزار نفر براثر اصابت سلاح سرد در ايران جان خود را از دست داده‌اند. همچنين براساس آمارهاي پزشكي قانوني در سه ماهه اول امسال 430نفر با سلاح سرد جان خود را از دست داده‌اند. طرح ممنوعيت حمل و استفاده از سلاح سرد از سال86 و مجلس هفتم در دست بررسي است و تا‌كنون تصويب نشده است. اعضاي كميسيون حقوقي قضايي مجلس كه نسخه جديدي از اين طرح را در كميسيون به تصويب رسانده‌اند، در گفت‌وگو با همشهري تأكيد كردند پيگيري اين طرح را در صحن علني دنبال خواهند كرد.

کد خبر 345209

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha