همشهری آنلاین: فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) گفت: نعمت امنیت امروز در جمهوری اسلامی ایران مثال زدنی است به طوری که فقط درحوزه پدافند هوایی هرگاه دوست و دشمن به آسمان کشورمان نگاه می کنند آسمان ایران اسلامی را بدون تاخت و تاز هواپیماهای بیگانه مشاهده می کنند.

 فرزاد اسماعیلی

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا امیرسرتیپ فرزاد اسماعیلی روز سه شنبه در آیین تجدید میثاق فرماندهان، مسوولین و کارکنان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) با آرمان های امام راحل که در مرقد مطهر امام خمینی برگزار شد در جمع رزمندگان این قرارگاه این مطلب را عنوان کرد.

وی ادامه داد: در زمان حاضر خیلی از کشورهایی که تحریم نیستند و تهدید هم نمی شوند اما آسمان آنها مملو از تجاوزات هوایی است و عروسی و جشن های شادی مردمانشان از سوی قدرت های متجاوز به عزا تبدیل می شود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) اضافه کرد: این دست اخبار را شما و مردم بزرگ و سرافراز ایران اسلامی در رسانه های جمعی، دیداری و شنیداری هم می بینید و هم می شنوید.

وی توضیح داد: پدافند هوایی رشادت های بی شماری را در هشت سال دفاع مقدس داشته است و در کنار اقتدارش باعث شد که فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای عزیز(مدظله العالی) در عملیات والفجر 8 در تاریخ 20 بهمن 1364 وقتی که پدافند هوایی با دست خالی اما با اراده ای محکم و راسخ با جوانان آن روز که امروز یا شهید هستند یا نظارگر بر رفتار ما به عنوان یک پیشکسوت حضور دارند حضرت آقا فرمودند پدافند هوایی در این عملیات دفاع معجزه آسا انجام داد و 'دفاع معجزه آسا مدالی' است که رهبر شما به شما رزمندگان پدافند هوایی داده است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) گفت: مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا در دیدار هفتم شهریور جاری که به اتفاق شماری از مسئولان شما به زیارت معظم له رفتیم، فرمودند که پدافند هوایی با اینکه یک نیروی نوپاست اما خط مقدم مقابله با هر گونه تهاجم از سوی بیگانگان است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه تجهیزات و تکنولوژی، آنچه که به میدان دفاع می آید بومی است، تصریح کرد: این توان در زمینه استفاده از تجهیزات یادشده در حوزه دفاع و پدافند هوایی با توجه به تحریم ها و تهدیدها، توانی بی نظیر است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) تاکید کرد: مردم از ما به عنوان نیروهای مسلح می خواهند که قاطعانه در برابر دشمنان نظام اسلامی بایستیم و ما با تمام توان در مقابل دشمنان جمهوری اسلامی ایران خواهیم ایستاد.

وی گفت: امام بزرگوار به ما یاد دادند که دشمن بزرگ نیست اما خبیث، مکار و حیله گر است، مقام معظم رهبری نیز فرمودند دشمن ما دشمن خبیثی است ما دشمن را نباید بزرگ بشماریم چرا که دشمن ما زبون است اما در برابر دشمن نباید غافل بود باید لحظه ای فکر کرد و باید در دانش افزایی، رفتار و عملکرد خودمان آماده و هوشیار باشیم.

وی خاطرنشان کرد، ما هیچگاه توان خود را کوچک نمی شماریم چون توان ما به پاس خون شهدا به دست آمده است؛ اگر شهید نداشتیم و اگر دفاع آنان نبود امروز معلوم نبود چه به سر ما می آمد. بنابراین ما هیچگاه خودمان را از هیچکس دیگری که چشم طمع به کشور ما داشته باشد کوچکتر نمی دانیم.

فرماندهان، مسئولین و کارکنان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) روز سه شنبه در آستانه سالروز تاسیس این قرارگاه با فرمان تاریخی فرماندهی معظم کل قوا با حضور در مرقد مطهر امام خمینی(ره) با آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق کردند.

در این آیین تجدید میثاق، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده این قرارگاه پدافند هوایی به همراه شماری از فرماندهان، مسئولین و کارکنان این قرارگاه با حضور در حرم مطهر امام راحل، با نثار تاج گل و قرائت فاتحه به روح بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران درود فرستاده و بر ادامه راه و مسیر امام و شهدا تأکید کردند.

در این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری، رییس اداره عقیدتی سیاسی، دانشجویانی از دانشگاه پدافند هوایی. پرسنل پایور ستاد و حوزه مرکزی قرارگاه پدافند هوایی، گروه رزم نوازان، یگان تشریفات دژبان کل ارتش و پرسنل سپاه پاسداران شاغل در قرارگاه پدافتد هوایی حضور داشتند.

10 شهریور سالروز تاسیس قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) به عنوان روز پدافند هوایی در تقویم رسمی کشور ثبت شده است.

کد خبر 344916

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha