دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۸۵ - ۰۸:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: کاهش تخلفات در شهرداری و جلب رضایت شهروندان مهمترین رسالت سامانه نظارت همگانی شهرداری تهران (1888) است .

دکتر محمدباقر قالیباف شهردار تهران در نخستین همایش علمی تخصصی مرکز نظارت همگانی شهرداری تهران(1888) که امروز دوشنبه 13 شهریور در تالار حرکت برگزار شد با تاکید بر ضرورت وجود مرکز 1888 در شهرداری تهران گفت: از وظایفی که بر دوش همه مدیران است اجرای قانون اساسی کشور و فراهم آوردن بستر اجرایی آن است.

وی افزود: اصل هشتم قانون اساسی حق امر به معروف و نهی از منکر را برای مردم قائل شده است که موجب ثبات در جامعه است  و جامعه ای که این اصل در آن رعایت شود هیچگاه به انحراف کشیده نمیشود .

قالیباف اظهار کرد: مردم حق دارند بر حاکمیت نظارت داشته باشند و نظرات و پیشنهادات خود را منتقل و با نظارت بر آن به بهترین شیوه ممکن در اجرای آن دخالت کنند و هر مدیری در مجموعه سازمانی خود موظف است این بستر را فراهم کند.

وی با اشاره به اهداف این سامانه افزود: سامانه 1888 می خواهد حق مردم را در شهرداری عینیت ببخشد چرا که هنگامی که ما در فضای کار غرق می شویم و به اطراف توجهی نداریم ، این فرصت باید در اختیار دیگران باشد که ما را ارزیابی کنند و ما نیز از انتقادات و پیشنهادات آنها استفاده کنیم.

قالیباف در ادامه گفت : 1888 داوری مستقیم مردم را بدون هیچ مانعی منتقل میکند و مدیران نقاط ضعف و قوت خود را به این وسیله از نگاه همه مردم دریافت می کنند.

وی افزود: پاسخگویی این سامانه از بهترین مزایای آن است که این امر موجب جلب اطمینان مردم و فراهم آوردن اعتماد آنان خواهد شد.

شهردار تهران در ادامه اظهار کرد: ارتباط چهره به چهره مدیران با مردم بسیار حائز اهمیت است و سیستم 1888 این فرصت را به طورمساوی عادلانه و در کمترین فرصت ممکن در اختیار همه مدیران و شهروندان قرار میدهد.

وی تصریح کرد: با تغییر سیستم در شهرداری و ایجاد بستری مناسب برای انتقال نظرات مردم به مدیران شهرداری، باید از گسترش رابطه ها به جای ضابطه جلوگیری کرد که این مهم از وظایف اصلی 1888 است.

قالیباف در ادامه اظهار کرد: سامانه 1888 باید نارضایتی مردم را در همه بخشها کاهش دهد و مدیران را با جای دادن در سیستم صحیح در دسترس شهروندان و در خدمت آنان قرار دهد.

وی مسئول 1888 را فردی موظف و پاسخگو دانست و افزود: مسئول منطقه و همچنین مسئول سازمان نیز مکلف هستند برای پاسخگویی به خواسته های شهروندان زمان بگذارند و خواسته های آنان را به صورت مستقیم رسیدگی کنند.

کد خبر 3449

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز