در کمتر از ۳ هفته، شایعات توییتری در مورد سلامت هیلاری کلینتون، به خط آتش هواداران دونالد ترامپ علیه وزیر خارجه سابق آمریکا تبدیل شده است.

انتخابات آمریکا

ترامپ در ادامه اين ماجرا، كلينتون را به چالش دعوت كرد و از او خواست پرونده پزشكي‌اش را منتشر كند؛ درخواستي كه هنوز از سوي كلينتون پاسخي دريافت نكرده است.دونالد ترامپ، نامزد جمهوريخواهان، ديروز هم با ادبيات توهين آميزي كه ديگر در صحنه انتخاباتي آمريكا آنقدرها هم عجيب به‌نظر نمي‌رسد، كلينتون را «كلاهبردار» ناميد و در پستي توييتري نوشت:‌

فكر مي‌كنم هر دو نامزد، هم كلينتون كلاهبردار و هم من، جزئيات پرونده پزشكي‌مان را منتشر كنيم. من مشكلي ندارم! كلينتون چطور؟ موضوع سلامتي هيلاري كلينتون، رقيب دمكرات دونالد ترامپ، طي چند هفته اخير يكي از محورهاي اصلي اظهارنظرها و سخنراني‌هاي ترامپ بوده است. 2هفته پيش او طي سخناني در اوهايو براي نخستين بار سلامتي كلينتون را زير سؤال برد و گفت: «كلينتون از سلامت عقلي و جسمي لازم براي مبارزه با داعش و دشمناني كه مقابل ما قرار گرفته‌اند برخوردار نيست.» او هفته پيش هم در توييتي به تمسخر نوشته بود: «كلينتون كجاست؟ خواب است!»

همزمان با سخنان ترامپ، رسانه‌هاي محافظه كار آمريكا گزارش‌هايي منتشر كردند كه از عدم‌ادامه بيماري 4سال پيش كلينتون خبر مي‌دادند. در اين گزارش‌ها آمده كه هنوز مشكل كلينتون در مورد لخته خوني كه در سرش داشته برطرف نشده و او در اين رابطه مخفي‌كاري مي‌كند. با اين حال، پزشكان كلينتون تأييد كرده‌اند كه او در سلامت كامل به‌سر مي‌برد و بيماري او برطرف شده است.

كلينتون 68ساله در واكنش به اين گفته‌ها، در برنامه تلويزيوني شبكه اي‌بي‌سي ضمن انتقاد از اين رفتار محافظه كاران گفت كه آنها اين «استراتژي احمقانه» انتخاباتي را در پيش گرفته‌اند تا رأي بيشتري جمع كنند. كلينتون از فرصت استفاده كرد و ضربه‌اي هم به ترامپ زد؛ او گفت با اين همه به‌نظر مي‌رسد كه ترامپ «كاملا سلامت باشد، درست مثل يك اسب!».

كميته تبليغاتي ترامپ چند روز پيش نامه‌اي را منتشر كرد كه تاريخ آن به 9‌ماه پيش بازمي‌گردد و از سوي پزشك شخصي ترامپ به عنوان گواهي سلامت او صادر شده است. پزشك ترامپ در بخشي از اين نامه نوشته است: «آقاي ترامپ اگر به رياست‌جمهوري انتخاب شود، سلامت‌ترين فردي خواهد بود كه براي اين پست انتخاب شده است.» ترامپ 70ساله اگر به رياست‌جمهوري آمريكا برسد، مسن‌ترين رئيس‌جمهور تاريخ آمريكا خواهد بود.

  • جنجال بر سر بنياد كلينتون

هيلاري كلينتون اين روزها غيراز چالش پرونده پزشكي، با جنجال ديگري نيز دست به گريبان بوده است. سروصداها در مورد منابع مالي و نحوه هزينه كرد پول‌هاي «بنياد خانواده كلينتون» همچنان ادامه دارد و ترامپ بار ديگر خواستار تعطيلي اين بنيادشده است. ترامپ خواستار آن شده كه يك دادستان ويژه فعاليت‌هاي مالي رقيبش را مورد بررسي قرار دهد.

او هفته گذشته در ميان هوادارانش در اوهايو گفت: ‌«پاي پول در ميان است، لطف‌هايي صورت مي‌گيرد و شمار آنها به قدري زياد است كه بايد فورا يك دادستان ويژه به اين مسئله رسيدگي كند.» حاميان ترامپ در اوهايو كه از سخنان و فريادهاي او به وجد آمده بودند شعار مي‌دادند: «او را زنداني كنيد! او را زنداني كنيد!»

ترامپ معتقد است بنياد خانواده كلينتون در دوره‌اي كه هيلاري كلينتون پست وزارت خارجه را در دست داشته، از كشورهاي خارجي هم پول دريافت كرده و اين كمك‌ها احتمالا بر تصميم‌گيري‌هاي كلينتون در اين وزارتخانه تأثير داشته است. طي روزهاي اخير، طرفداران ترامپ در توييتر هم با هشتگ‌هايي خواستار رسيدگي به تخلفات مالي كلينتون و زنداني كردن او شده‌اند. ترامپ پيش از اين با صدور بيانيه‌اي، بنياد خانواده كلينتون را «فاسدترين شركت در طول تاريخ آمريكا» خوانده بود. اين بنياد كه به‌عنوان بنيادي خيريه فعاليت مي‌كند، از زمان تاسيس در سال 2001تاكنون توانسته حدود 2ميليارد دلار كمك جمع‌آوري كند.

  • تظاهرات ضد‌ترامپ در واشنگتن

تعدادي از فعالان سياسي ديروز در مقابل يكي از هتل‌هاي در حال ساخت دونالد ترامپ در واشنگتن تجمع كردند و به سخنان اخير او در مورد مهاجران اعتراض كردند. ترامپ سال‌هاست در كار ساخت‌وساز فعاليت مي‌كند و اكنون يكي از بزرگ‌ترين ميلياردرهاي آمريكاست. او روز يكشنبه اعلام كرد اگر به رياست‌جمهوري آمريكا انتخاب شود ترتيبي خواهد داد تا براي كنترل مهاجران از «سيستم‌هاي ردياب» استفاده شود. او گفت در اين صورت مي‌توان ورود و خروج آنها را كنترل كرد.

ترامپ كه در ايالت آيووا سخنراني مي‌كرد بار ديگر بر لزوم ساخت ديوار در مرز آمريكا و مكزيك تأكيد كرد و قول داد اين كار را انجام دهد. او پيش از اين مهاجران مكزيكي را «عده‌اي متجاوز» خوانده و خواستار اخراج آنها از خاك آمريكا شده بود. حدود 11ميليون مهاجر غيرقانوني در جامعه 325ميليون نفري آمريكا زندگي مي‌كنند.

کد خبر 344800

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha