همشهری‌آنلاین: بعد از سال‌ها انتظار مثنوی مولانا جلا‌الدین بلخی با تصحیح دکتر محمدعلی موحد از سوی نشر هرمس روانه بازار نشر خواهد شد.

 اکبر ایرانی ، مدیر مرکز پژوهشی میراث مکتوب ضمن اعلام این خبر به همشهری‌آنلاین از دیدار عصر یکشنبه خود و دکتر توفیق سبحانی و علی اشرف شبستری با دکتر محمدعلی موحد خبر داد و افزود:

آقای دکتر موحد مژده دادند که تصحیح مثنوی را به پایان برده و برای چاپ به دست انتشارات هرمس سپرده‌اند که در آینده نزدیک روانه بازار نشر خواهد شد.

وی یکی از ویژگی‌های تصحیح دکتر محمدعلی موحد  را این دانست که با نسخه‌های کامل و یا ناتمامی که تا 15 سال پس از فوت مولانا کتابت و تاکنون شناخته شده مثل نسخه قونیه و نسخه قاهره و... کار تصحیح را با ذکر تمام نسخه بدل‌ها به انجام رسانده‌اند.

ایرانی  سپس افزود:‌بنده هم از فرصت استفاده کردم یک دوره از چاپ مثنوی که مرحوم حسن لاهوتی تصحیح نیکلسون را ویرایش و با نسخه قونیه مقابله کرده بود به همراه چند کتاب از آثار ادبی میراث مکتوب به حضرت استاد تقدیم کردم که با لهجه شیرین آذری گفت: شما چه کارهای خوبی در آن بالا و جای کوچک چاپ کرده اید، ما خبر نداشتیم.

 ایرانی سپس به فعالیت‌های دیگر میراث مکتوب اشاره کرد و گفت:‌ استاد موحد پس از دیدن مجله آینه میراث از اینکه وزارت علوم مدتی این مجله را به خاطر ضمائم لغو امتیاز کرده بود، اظهار شگفتی کردند و سخنانی در مزیت دو مجله آینه میراث و گزارش میراث گفتند.

وی همچنین از برگزاری همایش شعر و ادب و عرفان آذربایجان قرن هشتم تا دهم که قرار است دهم تا یازدهم آبان ماه با همکاری دانشگاه تبریز و حدود ده موسسه علمی دیگر برگزار شود یاد کرد که با تشویق استاد موحد همراه بود.

کد خبر 344696

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha