همان شد که داوود رشیدی در کتاب «سنگ قبر هنرمندان» پیش‌بینی کرده بود: «وقتی به مرگ فکر می‌کنم، بغض امانم را می‌برد.

رشیدی

به‌خاطر درد و غمي كه خانواده و نزديكانم تحمل مي‌كنند، ناراحت مي‌شوم؛ مخصوصا براي نوه‌ام سينا كه خيلي به من وابسته است و نمي‌تواند مرگ را بفهمد و باور كند.» ديروز همان شد و سينا بانكي بي‌قرارترين فرد در مراسم تشييع پيكر پدربزرگ بود.

به گزارش همشهري، صبح روز يكشنبه 7شهريور بار ديگر محوطه تالار وحدت ميزبان بدرقه هنرمندي ديگر به سراي باقي شد؛ بازيگري كه حضورش روي صحنه نمايش، قاب تلويزيون و پرده سينما هرگز فراموش نمي‌شود. جمعيت آمده بود بازيگر دوست‌داشتني خود را بدرقه كند و در اين ميان، بي‌تابي‌هاي سينا بيش از همه به چشم آمد؛ حتي از شلوغي‌ها و بي‌نظمي‌هايي كه اگر نباشد، انگار مراسم تشييع جنازه چيزي اساسي كم دارد!

مراسم از 9صبح آغاز شد و تا ظهر طول كشيد. حضور پررنگ هنرمندان و انبوه جمعيت بي‌نظمي را به چنان حدي رسانده بود كه حتي اعضاي خانواده و نزديكان مرحوم رشيدي هم به سختي از تالار وحدت خارج شدند. جمشيد مشايخي، علي نصيريان، امين تارخ و داريوش فرهنگ از بازيگراني بودند كه در وصف دوست و همكار خود سخن گفتند و مديران هنري هم با خانواده رشيدي و مردم دوستدار او اظهار همدردي كردند.

احترام برومند، همسر مرحوم رشيدي با اينكه قصد حرف زدن نداشت، در سخناني كوتاه خطاب به مردم گفت: «شما آنقدر خوبيد كه دولتي‌ها هم تحت‌تأثير قرار مي‌گيرند و مجبور مي‌شوند ما را دوست داشته باشند. من بدون داوود هيچم و او بود كه سال‌ها زندگي ما را با آبرو، زحمت و كوشش اداره كرد.»

او از حاضران خواست براي شادي روح عباس كيارستمي و همسرش صلوات بفرستند.پيش از آنكه حجت‌الاسلام محمود دعايي بر پيكر زنده‌ياد رشيدي نماز بخواند، ليلي تنها دختر آن مرحوم از طرف خود، برادر، مادر و ديگر اعضاي خانواده‌هاي رشيدي و برومند از همه تشكر كرد و بعد، پيكر بازيگر رشيد به سمت بهشت زهرا بدرقه شد. گرچه دامنه شلوغي‌هاي مقابل تالار وحدت تا قطعه هنرمندان هم كشيده شده بود.

کد خبر 344670

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha