یکشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: فرزندان عشایر در استان الانبار در غرب عراق علیه عناصر داعش و در مناطق تحت سیطره این گروهک تروریستی قیام کرده‌اند.

در استان نینوا در شمال عراق نیز خبرهایی درباره آغاز انقلاب مردمی علیه داعش شنیده شده است. داعش ده هزار نفر از سکنه شماری از روستاها را مجبور به ترک خانه‌های خود کرده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون العالم، پس از اقدام نیروهای مشترک عراقی در آزادسازی کامل منطقه القیاره از دست گروه تروریستی داعش، نیروهای عراقی به نبرد خود برای آزاد کردن مناطق باقی مانده تحت سیطره این گروه تروریستی ادامه می دهند.

نیروهای عراقی با آزادسازی منطقه راهبردی القیاره توانستند به پیشروی میدانی جدیدی در مسیر عملیات خود برای بازپس گرفتن شهر موصل برسند که در سیطره داعش قرار دارد.

عناصر داعش پس از فرار از القیاره به سوی موصل تسلیحات خود را برجا گذاشتند. در استان الانبار در غرب عراق نیز شهروندان عشایر علیه تروریست‌های داعش قیام کرده‌اند. منابعی در فرماندهی عملیات الجزیره اعلام کردند نیروهای عشایری در شهر "عَنّه" در غرب الرمادی علیه داعش قیام کردند.

منابع محلی تاکید کردند نیروهای عشایر خودروهای زرهی داعش را به آتش کشیدند. تروریست‌های داعش از ملحق شدن سکنه این منطقه به نیروهای امنیتی عراق نگران هستند.

منابع عراقی به دلیل آواره شدن شهروندان این کشور در مناطق بیابانی درباره وقوع فاجعه انسانی هشدار دادند. داعش سکنه جنوب موصل را وادار کرد تا در مرکز این شهر مستقر شوند. داعش تهدید کرد هر فردی که با دستورهاي آنها مخالفت کند، کشته خواهد شد.

کد خبر 344578

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha