دوستی‌های مجازی در شبکه‌های اجتماعی باز هم حادثه‌ساز شد و این بار جان مردی را در شهرستان گناباد گرفت. عامل اصلی جنایت زن جوانی است که وقتی دید شوهرش با ادامه تحصیل او در شهر دیگری مخالف است، با همدستی مردی که در لاین با او آشنا شده بود، دست به قتل وی زد.

متهم

اين پرونده حدود 2ماه قبل به جريان افتاد. ‌ماه رمضان بود كه مأموران پليس شهرستان گناباد در جريان مرگ مرموز مردي 31ساله در يكي از شهرهاي اطراف قرارگرفتند. خانواده اين مرد و همسر او مدعي بودند كه وي به‌خاطر خوردن شيرموز مسموم جانش را از دست داده و مي‌گفتند كه مرگ وي اتفاقي بوده است. در نهايت نيز به‌دليل اينكه آنها از كسي شكايتي نداشتند، جسد قرباني به جاي پزشكي قانوني در اختيار خانواده‌اش قرار گرفته و دفن شده بود. با اين حال ماجرا از نظر پليس كمي مرموز به‌نظر مي‌رسيد، چرا كه قرباني مردي جوان بود كه هيچ‌ بيما‌ري‌اي نداشت و احتمال مي‌رفت كه او قرباني جنايت شده باشد.

نخستين كسي كه ظن مأموران را برانگيخت، همسر مقتول بود. مأموران به‌صورت نامحسوس به تحقيق درباره اين زن 24 ساله پرداختند. خانواده شوهرش مي‌گفتند كه اين زوج هيچ اختلافي با هم نداشتند و عاشق هم بودند اما اين اواخر مرد جوان از اينكه همسرش براي ادامه تحصيل به شهر ديگري مي‌رفت ناراضي بود و از او مي‌خواست كه قيد ادامه تحصيل را بزند.

اطلاعاتي كه در جريان تحقيقات نامحسوس به‌دست آمد شك پليس را به زن جوان بيشتر كرد اما هنوز سرنخ مهمي كه ثابت كند او شوهرش را به قتل رسانده است، به‌دست نيامده بود. در ادامه مأموران به بررسي موبايل اين زن پرداختند اما همه چت‌ها، پيامك‌ها و مكالمات او در شبكه‌هاي اجتماعي پاك شده بود و سرنخي وجود نداشت.

در چنين شرايطي پرونده براي كشف حقيقت به پليس فتا خراسان رضوي سپرده شد و تيمي از كارشناسان براي بازيابي اطلاعات پاك شده از گوشي زن جوان وارد عمل شدند. تلاش آنها پس از مدتي نتيجه داد و در نهايت برخي از چت‌هاي پاك شده اين زن بازيابي شد. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه زن جوان از طريق شبكه اجتماعي لاين با مردي افغان كه ساكن بيرجند بود ارتباط داشته است. مأموران وقتي با چت‌هاي رد و بدل شده بين آنها روبه‌رو شدند پرده از نقشه شوم‌شان براي جنايت برداشتند.

آنها نقشه كشيده بودند كه شوهر اين زن را به قتل برسانند و حتي مرد افغان از اين زن خواسته بود كه قرص‌‌هايي را خريداري كرده و آنها را در شيرموز حل كند تا شوهرش پس از خوردن آن به قتل برسد. با اين اطلاعات دستور بازداشت زن جوان صادر شد و او پس از دستگيري پرده از راز قتل شوهرش برداشت. وي گفت: مدتي قبل پيامي در شبكه لاين برايم آمد كه مرد جواني آن را فرستاده بود. او مي‌گفت كه از عكس پروفايلم خوشش آمده و همين پيام باعث شروع آشنايي ما شد.

در آن زمان شوهرم اجازه‌ نمي‌داد كه براي ادامه تحصيل به شهر ديگري بروم. براي همين از دستش ناراحت بودم و با مرد جوان درددل مي‌كردم تا اينكه او گفت بهتر است شوهرم را از سر راهمان برداريم. متهم ادامه داد: مرد جوان در بيرجند كار مي‌كرد و چندبار به گناباد آمده و همديگر را ديده بوديم.

او با حرف‌هايش مرا فريب داد و در نهايت تصميم گرفتم شوهرم را به قتل برسانم. آن مرد حتي روش قتل شوهرم را به من آموخت و وقتي اين نقشه را عملي كردم، هرگز تصور نمي‌كردم كه رازمان فاش شود تا اينكه در نهايت همه‌‌چيز لو رفت و دستگير شدم. با اعتراف هولناك اين زن، همدست او نيز دستگير شد و هر دو متهم با قرار قانوني راهي زندان شدند. سرهنگ جهانشيري، رئيس پليس فتا خراسان رضوي با بيان اين خبر نسبت به دوستي‌ها و آشنايي‌هاي مجازي در شبكه‌هاي اجتماعي هشدار داد و از شهروندان خواست هنگام فعاليت در شبكه‌هاي اجتماعي مراقب افراد ناشناس باشند و اطلاعات زندگي شخصي و خصوصي خود را نزد هر كسي بازگو نكنند.

کد خبر 344541

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha