همشهری‌آنلاین: هفتمین نشست مشترک دولت و مجلس شامگاه شنبه 28 مهر در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد ریاست جمهوری، در این نشست که با حضور دکتر محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور، جمعی از معاونان  و اعضای هیات وزیران، رئیس مجلس شورای اسلامی، جمعی از اعضای هیات رئیسه و بیش از 200 نماینده مجلس برگزار شد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنانی حجم فعالیت‌ها و اقدامات جدید دولت را که با مواضع اصولگرایانه همراه است، مورد اشاره قرار داد و گفت: لازم می‌دانیم که از تلاش های بی دریغ دولت تقدیر و تشکر کنیم.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهوری به سازمان ملل و همچنین برگزاری اجلاس سران کشورهای حاشیه خزر تصریح کرد: این فعالیت ها بسیار گران‌سنگ است که خیلی ها در دولت و مجلس گذشته آرزوی انجام آن را داشتند که توفیق پیدا نکردند. اقدامات دولت و شخص رئیس‌جمهوری، شأن و مرتبه کشورمان را در صحنه جهانی افزایش داده است.

باهنر با اشاره به دستاوردهای اجلاس خزر گفت: گذشته از بیانیه بسیار مهم و
با اهمیتی که در این اجلاس به امضا رسید، تصمیمات و تفاهمات دو جانبه بسیار خوب و مفیدی نیز صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش،  معاون اول رئیس‌جمهوری نیز در این نشست با بیان اینکه دولت مصمم به تحقق سند چشم‌انداز است گفت: در بحث سیاست خارجی و بین‌المللی  با توجه به درایت رهبری انقلاب، پشتوانه مردمی و فرصت‌شناسی رئیس‌جمهوری در شرایط خوبی هستیم که در آخرین آن دستاوردهای سفر احمدی‌نژاد به نیویورک و سفر پوتین به تهران و اجلاس خزر بوده است که موفقیت‌های مهمی حاصل شد.

همچنین به گزارش واحد مرکزی خبر، در این نشست مهندس برقعی، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور با بیان اینکه دولت درصدد است بودجه نویسی را شفاف و اصلاح کند، گفت: دولت پس از ارایه بودجه سال 86 ، در تلاش است تبصره ها را از بودجه حذف کند.

معاون برنامه‌ریزی ونظارت راهبردی رییس جمهور افزود: تمام احکام ثابت موجود در لایحه، هفته آینده به مجلس تقدیم می‌شود.

برقعی تصریح کرد: بقیه احکام نیز در قالب لایحه ارایه می شود تا در مجموع وقت دولت و مجلس گرفته نشود.

وی تأکید کرد: ارقام هزینه ها و درآمدها نیز در 12 جدول به عنوان ماده واحده ارایه می شود تا بار از روی کمیسیون ها برداشته شود و همچنین شکل جامع و کاملی برای ارایه بودجه سال 87 تدوین گردد.

در ادامه این نشست، وزیر مسکن و شهرسازی گزارشی از اقدامات دولت و وزارت مسکن در خصوص تامین مسکن نیازمندان ارایه کرد.

مهندس سعیدی‌کیا عرضه واحدها و زمین های اجاره ای، برنامه ریزی برای بافت های فرسوده، جذب سرمایه گذاری خارجی و داخلی و مدیریت ساخت و ساز را از جمله اقدامات انجام شده در دو سال گذشته دانست و گفت: دولت آمادگی دارد به استعداد 5/1 میلیون واحد مسکونی ، زمین به شکل اجاره ای در اختیار مردم قرار دهد.

وزیر مسکن با اشاره به آمار منتشر شده در خصوص واحدهای مسکونی اظهار داشت: رشد جمعیت در 10 سال گذشته 6/1 دهم درصد بوده اما رشد تشکیل خانوار بیشتر از 2 برابر آن است و امروز افزایش جمعیتی که در دهه 60 داشتیم به سن ازدواج و تشکیل خانواده رسیده اند.

وی افزود: طبق برآوردها و نیاز سالانه ازدواج ، امسال 30 هزار واحدمسکونی باید ساخته شود.

وزیر مسکن با اشاره به اهتمام دولت در حل مشکل مسکن خاطر نشان کرد: برای مدیریت مسکن، نهادی با عنوان شورای عالی مسکن به حضور 11 نفر از وزرا و اعضای دولت با حضور رییس جمهور به صورت هفتگی جلسات منظم دارند و تاکنون مصوبات زیادی داشته است. 

این شورا در استان‌ها هم با عنوان ستاد تامین مسکن به ریاست استاندار تشکیل می شود.

وی تأکید کرد: از خرداد ماه امسال به استعداد ساخت 500 هزار واحد مسکونی زمین در اختیار تعاونی ها قرار گرفته است و ان شاءالله هر ماه به استعداد 100 تا 150 هزار واحدمسکونی، زمین توزیع می‌شود.

کد خبر 34452

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز